Wetteri Trucks Oy avaa vaihtokuorma-automyynnin Kuopioon sekä Joensuuhun

Wetteri Oyj Lehdistötiedote 24.5.2024 klo 9.00

Autoalan kasvuyhtiö Wetteri Oyj:n tytäryhtiö Wetteri Trucks Oy avaa vaihtokuorma-autojen myynnin Kuopioon ja Joensuuhun. Kuorma-automyynnin toimipisteet sijoittuvat samoihin toimitiloihin Wetteri Auto Oy:n henkilöautokauppojen kanssa. Vaihtokuorma-autojen myynti käynnistyy 1.6.2024 mennessä.

”Wetteri on voimakkaassa kasvuvaiheessa, ja panostukset raskaan kaluston liiketoimintamme kasvattamiseen uusilla myyntipisteillä ovat osa kasvustrategiaamme. Wetteri Trucksilla on vahvaa osaamista vaihtokuorma-autokaupasta ja hyvät hankinta- sekä jakelukanavat, jotka luovat tukevan pohjan liiketoiminnan kannattavalle kasvattamiselle.”

Wetteri Trucks Oy palvelee vaihtokuorma-automyynnissä viidellä paikkakunnalla: Turussa, Vantaalla, Tampereella, Kuopiossa sekä Joensuussa. Wetteri Oyj-konserniin kuuluvan Wetteri Power Oy:n kuorma-automyynti toimii Oulussa, Kokkolassa, Rovaniemellä, Kemissä ja Kajaanissa.

Antti Ollikainen, toimitusjohtaja, Wetteri Trucks Oy ja Wetteri Power Oy

”Wetteri Trucksin laajentuminen vaihtokuorma-automyynnissä Itä-Suomen alueelle on merkittävä askel alueellisen painopisteemme osalta. Uskomme Wetterinä pystyvämme tuottamaan paikallisille asiakkaille laadukasta palvelua myös vaihtokuorma-autojen osalta.”

Puh. 0400 689 613, aarne.simula@wetteri.fi

Antti Ollikainen, toimitusjohtaja, Wetteri Trucks ja Wetteri Power Oy

Puh:050 3732324, antti.ollikainen@wetteri.fi

Wetteri Oyj on yrittäjäohjattu autoalan kasvuyhtiö. Henkilö-, hyöty- ja raskaan liikenteen ajoneuvojen vähittäiskaupan lisäksi yhtiö tuottaa huolto- ja vauriokorjaamopalveluita henkilöautoista raskaaseen kalustoon. Yhtiöllä on kotimaassa 50 toimipistettä, pääkonttori sijaitsee Oulussa. Yhtiö työllistää lähes 1000 henkilöä, joista n. 70 % työskentelee huolto- ja vauriokorjaamopalveluissa. Wetteri on autoalan digitalisaation edistäjä ja tärkeä toimija yhteisellä matkalla kohti päästötöntä autoilua. Lisätietoja: www.sijoittajat.wetteri.fi