Wetterille Seres-, Skywell- ja DFSK-merkkiedustukset

Wetteri Oyj  Lehdistötiedote  28.6.2024 klo 12.00

Autoalan kasvuyhtiö Wetteri ryhtyy kiinalaisten automerkkien Seresin, Skywellin ja DFSK:n edustajaksi Oulussa ja Kuopiossa. Uudet merkkiedustukset vahvistavat entisestään Wetterin Suomen laajinta henkilöautomerkkien edustusta sekä monipuolista sähköautojen tarjoamaa.

Aarne Simula, toimitusjohtaja, Wetteri Oyj:

“Wetterin uudet merkkiedustukset vastaavat edullisempien segmenttien kysyntään, mutta tarjoavat loistavia vaihtoehtoja myös kalliimmissa hintaluokissa.  Näemme, että markkinassa on kiinnostusta edullisemman hintaluokan täyssähköjä ja hybridejä kohtaan, joita molempia on tulossa valikoimaamme. Uusien autojen kysynnän odotellaan kääntyvän kasvuun jo tämän vuoden aikana, joten nyt on hyvä hetki laajentaa tarjoamaa.”

Suomessa Seres-, DFSK- ja Skywell-merkkejä edustaa Novus Cars Finland Oy, joka on erikoistunut kiinalaisten sähköautojen tuontiin Pohjoismaihin sekä Baltian alueelle.

Juha Rusama, toimitusjohtaja, Novus Cars Finland:

”Novus Cars on kasvuhakuinen toimija Suomen automarkkinassa, ja tavoitteenamme laajentaa toimintaamme maantieteellisesti. Wetteri on meille loistava kumppani, jolla on laaja läsnäolo eri puolilla Suomea. Me tuomme markkinaan valmiiksi laajan ja edelleen kasvavan valikoiman täyssähköautoja sekä hybridejä, joille on kasvavaa kysyntää.”

Aarne Simula, toimitusjohtaja, Wetteri Oyj

Puh. 0400 689 613, aarne.simula@wetteri.fi

Juha Rusama, toimitusjohtaja, Novus Cars Finland Oy

P: 040 5025 911, juha.rusama@novuscars.com

Wetteri Oyj – yrittäjäohjattu autoalan kasvuyhtiö

Wetteri Oyj on yrittäjäohjattu autoalan kasvuyhtiö. Henkilö-, hyöty- ja raskaan liikenteen ajoneuvojen vähittäiskaupan lisäksi yhtiö tuottaa huolto- ja vauriokorjaamopalveluita henkilöautoista raskaaseen kalustoon. Yhtiöllä on kotimaassa 50 toimipistettä, pääkonttori sijaitsee Oulussa. Yhtiö työllistää lähes 1000 henkilöä, joista n. 70 % työskentelee huolto- ja vauriokorjaamopalveluissa. Wetteri on autoalan digitalisaation edistäjä ja tärkeä toimija yhteisellä matkalla kohti päästötöntä autoilua. Lisätietoja: www.sijoittajat.wetteri.fi

Novus Cars on moderni ja ketterä automaahantuoja, joka tuntee vähittäiskaupan. Yhtiö maahantuo Kiinalaisia sähkö- ja hybridiautoja usealta eri valmistajalta ja konserni toimiikin maahantuojana Suomen, Ruotsin ja Baltian markkinoille. Yhtiö toimittaa ympäristöystävällistä ja modernia ajoneuvotekniikkaa saataville kaikkiin kokoluokkiin ja kaikille kuluttajille.