WITHINGS HANKKII JOHTAVAN TERVEYS- JA KUNTOILUSOVELLUS 8FITIN VAHVISTAAKSEEN VALMIUKSIAAN TARJOTA LISÄARVOA ASIAKKAILLE

Withings investoi yli 30 miljoonaa dollaria seuraavien kolmen vuoden aikana strategiaansa, jonka tarkoituksena on yhdistää huippuluokan lääkinnälliset laitteet henkilökohtaisten terveys- ja hyvinvointisuunnitelmien kanssa.

Helsinki, helmikuu 3, 2022 Withings, johtava kotihoitoon tarkoitettujen älyterveyslaitteiden valmistaja ostaa 8fitin, joka on maailmanlaajuinen terveys-, kunto- ja hyvinvointisovellus. 8fit-sovelluksella on yli 40 miljoonaa latausta ja se on saatavilla kuudella kielellä. 8fit tarjoaa käyttäjilleen tehokkaita treenejä, räätälöityjä ateriasuunnitelmia sekä kehonhuolto-ohjeita. Sovelluksen ominaisuudet vahvistavat Withingsin jatkuvaa strategiaa kehittää persoonallisia ohjelmia, jotka yhdistävät henkilön datan käyttökelpoisiin vinkkeihin, jotta asiakas voi muokata omaa käyttäytymistään. Yhtiö aikoo investoida yli 30 miljoonaa dollaria seuraavien kolmen vuoden aikana nopeuttaakseen tämän tavoitteen kehittämistä.

Tämä uutinen on seurausta viime kuun ilmoitukselle ostaa  innovatiivisten lääkinnällisten laitteiden tutkimukseen, kehitykseen, valmistukseen ja jakeluun erikoistuneen Impeto Medicalin.

Maailmanlaajuisten terveysongelmien lisääntyessä käyttäjien odotukset ja käyttäytyminen ovat siirtyneet entistä henkilökohtaisemman tuen tarpeeseen digitaalisten ratkaisujen, kuten terveys- ja hyvinvointisovellusten, kautta. 8fitin hankkiminen on ensimmäinen askel Withingsin tavoitteessa tarjota lisäarvoa käyttäjille.

"Viime vuosina käyttäjät ovat osoittaneet kasvavaa tarvetta ratkaisuille, jotka auttavat heitä saamaan paremman hallinnan terveydestään. Sen lisäksi, että ihmiset pyrkivät ymmärtämään terveyttään seuraamalla keskeisiä terveysmittareita, heitä on myös tuettava, osallistettava ja motivoitava koko matkansa ajan parempaan terveyteen. Mielestämme nyt on tärkeää siirtyä "tuotepalveludatan" aikakauteen yhdistämällä henkilökohtaiset terveystiedot yksilöllisiin  hyvinvointisuunnitelmiin ja toteuttaa tavoitettamme saada kenet tahansa terveemmäksi pitkällä aikavälillä. 8fitin hankinnan myötä meillä on mahdollisuus tarjota strategia, jossa yhdistyvät tyylikkäästi suunnitellut terveyslaitteet, tarkemmat terveystiedot ja kokeneet neuvot, jotka on helppo ottaa käyttöön," kertoo Mathieu Letombe, Withingsin toimitusjohtaja.

Withings integroi 8fitin tarjontaansa vahvistaakseen yksilöllisiä hyvinvointiominaisuuksia

Vuonna 2014 lanseerattu 8fit edistää terveellisiä elämäntapoja tarjoamalla räätälöityjä ravitsemus-, liikunta- ja mindfulness-ohjelmia, jotka ottavat huomioon käyttäjiensä terveyden kaikkia näkökulmat auttaakseen heitä saavuttamaan tavoitteensa. Sovellus tarjoaa tuhansia muokattavia harjoituksia, kuten HIIT, nyrkkeily, pilates, jooga tai meditaatio; sekä tasapainoisia, terveellisiä ja helposti valmistettavia reseptejä. Kuten Withings, 8fit asettaa käyttäjän terveyden yksilöllisten suunnitelmiensa keskiöön. 8fit ei suinkaan ole urheilusovellus, vaan jakaa Withingsin kanssa vision, jossa keskitytään pitkäaikaiseen terveyteen.

"Tarjoamistamme palveluista on selvää, että Withings ja 8fit ovat linjassa auttaakseen käyttäjiä saavuttamaan terveystavoitteensa. Olemme innoissamme voidessamme yhdistää kunto-ja ravitsemussuunnitelmamme Withingsin terveyslaitteisiin, jotka keräävät tarkkaa ja laadukasta dataa.  Yhdessä tarjoamme käyttäjillemme kokonaisvaltaisemman terveystarjonnan, joka auttaa heitä elämään terveellisempää ja onnellisempaa elämää", sanoo Lisette Fabian, 8fitin toimitusjohtaja.

Laite ja neuvonta

Sen jälkeen, kun Withings esitteli maailman ensimmäisen älyvaa’an vuonna 2009,  se  on jatkuvasti innovoinut ja rakentanut markkinoiden suurimman yhdistetyn terveysekosysteemin, joka koostuu älykkäistä vaa'aista, verenpainemittareista, älykelloista, unimonitoreista ja lämpömittareista. Sen laitteet tallentavat 20 elintärkeää terveysparametria, kuten verenpaineen, EKG:n, painon, sykkeen, aktiivisuustasot ja unirytmit, jotka auttavat ihmisiä saavuttamaan terveystavoitteet ja havaitsemaan terveydentilansa muutokset.

Withingsin helppokäyttöiset ja kehon ulkopuolella käytettävät laitteet tarjoavat luokkansa parhaat terveysmittarit, jotka tukevat kokonaisvaltaisen terveyden pitkän aikavälin ymmärtämistä. Withingsin vaa'an käyttäjät punnitsevat itsensä keskimäärin 3 päivän välein, mikä viittaa vahvaan sitoutumiseen jo laitteeseen. Yhdistettynä käyttäytymisen pieniin muutoksiin käyttäjiä tuetaan ja motivoidaan tekemään käyttäytymis- ja elämäntapamuutoksia, jotka parantavat tuloksia.

Siirtyminen persoonallisten terveystietojen yhdistämisestä Withingsin terveystietoihin ilmoitettiin ensimmäisen kerran CES 2022 - tapahtumassa, jossa paljastettiin Body Scan, hienostunut älyvaaka, jolla on kyky seurata segmentaalista kehon koostumusta, hermoaktiivisuutta ja sydämen rytmiä 6-kytkentäisen EKG: n avulla. Painonhallinnan lisäksi syksyllä lanseerattavassa Body Scanissa on myös mahdollisuus sovelluksen sisäisiin yksilöllisiin, kokonaisvaltaisiin suunnitelmiin, jotka kattavat unen, liikunnan, ravitsemuksen ja stressin vähentämisen, sekä kliinisiä asiantuntijoita niille, jotka tarvitsevat enemmän tukea.

Withings

Vuonna 2008 perustettu Withings on maailman johtava yhdistettyä terveystietoa tarjoava teknologiafirma. Yhtiön insinöörit, datatieteilijät ja terveydenhuollon ammattilaiset suhtautuvat intohimoisesti elegantteihin jokapäiväiseen käyttöön tarkoitettuihin esineisiin, joiden lääketieteelliset ja hyvinvointia edistävät ominaisuudet tekevät terveystietojen seurannasta helppoa. Withingsin laaja kotona käytettävien laitteiden tarjoaa yli 20 mittarin seurannan ja ne ovat päivittäin käytössä miljoonilla ihmisillä ympäri maailman. Yhtiön tuotevalikoima sisältää älyvaakoja, hybridikelloja, älykkäitä lämpömittareita, verenpainemittareita sekä unenseurantaan tarkoitettuja laitteita, jotka kannustavat käyttäjiään ottamaan terveytensä takaisin omiin käsiinsä sekä seuraamaan terveysdataansa.

Tietoja 8fitistä

Vuonna 2014 lanseerattu 8fit helpottaa terveellistä elämää tarjoamalla räätälöityä opastusta helppokäyttöisessä sovelluksessa.  8fit on suunniteltu eritasoisille ihmisille ja se tarjoaa tuhansia ohjattuja, muokattavia harjoituksia, jotka voidaan tehdä missä tahansa. Lisäksi sovellus sisältää satoja herkullisia, terveellisiä ja helppoja reseptejä, jotka ovat muokattavissä yksilölliseen terveyssuunnitelmaasi. Berliinissä yli 20 työntekijän 8fit on johtava maailmanlaajuinen terveys- ja kuntoilusovellus, jolla on yli 40 miljoonaa sovelluslatausta.