WITHINGS lanseeraa inspiraationsa ylellisistä sukeltajankelloista saaneen ScanWatch Horizonin

WITHINGSin lääketieteellisesti edistyneintä kelloa saa nyt perinteisenä sukeltajankellona, jossa on pyörivä kellonkehys, valaistuvat viisarit ja parannettu vesitiiviys jopa 10 ATM asti (100 metriä).

Helsinki, Suomi – 29. syyskuuta, 2021. Hyvinvoinnin edelläkävijä WITHINGS täydentää hybridikellomallistoaan kauniisti muotoillulla ScanWatch Horizon -älykellolla. Horizon on ensimmäinen hybridiälykello, joka on saanut inspiraationsa ylellisestä sukeltajankelloperinteestä ja kätkee sisälleen huippuluokkaista hyvinvointiteknologiaa. Kellon avulla voi seurata sykettä, EKG:ta, hengityshäiriöitä, veren happitasoja, unta sekä fyysistä aktiivisuutta. ScanWatch Horizon on lääketieteellisesti kehittynein korutuote, mitä on koskaan suunniteltu.

Kelloa on saatavilla Suomessa 29. syyskuuta lähtien ja sen suositushinta on 499,95 €. ScanWatch Horizon muistuttaa vuonna 2014 lanseerattua WITHINGS

Activité -älykelloa. Tyylilleen uskollisena kelloon on valittu analoginen kellotaulumalli, mutta siihen on lisätty ylellisten sukeltajankellojen ominaisuuksia, kuten ruostumattomasta teräksestä valmistettu pyörivä kellonkehys, johon on laserilla kaiverrettu sukelluskäytäntöjen vakiokoodit. Kellotaulussa on myös valaistut viisarit sekä paksut indeksit, jotka mahdollistavat kellon käytön heikossakin valaistuksessa.

Safiirilasinen kellotaulu on heijastusta estävä ja sen titaanipinnoite lisää ylellisyyden tunnetta. Kellon mukana tulee ruostumattomasta teräksestä ranneke klassisella sukeltajankellotyylillä sekä joustavampi kuminen ranneke urheilukäyttöön. Kellossa on 30 päivän akunkesto ja se on vesitiivis 100 metriin saakka, minkä ansiosta ScanWatch Horizon on täydellinen lisävaruste uimiseen, snorklaukseen tai muuhun vesiurheiluun. Urheilusuorituksia voi seurata kellon oman seurannan sekä puhelimeen ladattavan Health Mate -sovelluksen kautta.

Loisteliaan ulkonäkönsä lisäksi kello havaitsee kaikki häiriöt ja fysiologiset vaikutukset lääketieteellisen tason omaavilla sensoreillaan,” WITHINGSin toimitusjohtaja Mathie Letombe kertoo. ”Missionamme on luoda kauniita laitteita, joita ihmiset voivat käyttää päivittäin ja joiden kliininen data tuo uudenlaista merkitystä heidän elämäänsä. Sukeltajankellot luotiin 1920-luvulla, jotta merijalkaväki saisi vedenkestävän kellon, josta seurata tarkkuutta taistelujen aikana. 50-luvulla ammattisukeltajat sekä lajin harrastajat tekivät kelloista muodikkaita ja jokaiseen tilaisuuteen sopivan. Me WITHINGSillä olemme inspiroituneet tuotteisiin liitettävistä kehittyneistä lääketieteellisistä ominaisuuksista ja haluamme tuoda hyvinvoinnin älykellot yhä useamman käyttöön.”

Kuten muut ScanWatch -mallit, ScanWatch Horizon on tehty yhteistyössä lääketieteen ammattilaisten kanssa ja se on kliinisesti validoitu kolmessa eri kliinisessä tutkimuksessa. Kello tarjoaa ennennäkemättömän laajoja ja kehittyneitä terveys- ja kunto-ominaisuuksia.

Perusteellinen sydän- ja verisuoniterveyden seuranta

Eteisvärinä on yleisin pitkäkestoinen ja alidiagnosoitu rytmihäiriö, sillä se voi olla ajoittaista ja jää huomaamatta, mikäli oireita ei ilmene lääkärin vastaanotolla. ScanWatchin sydänfilmiskannaus kuitenkin auttaa eteisvärinän havaitsemisessa. Proaktiivisen sydämen skannausominaisuuden avulla käyttäjät voivat seurata, onko sydämen rytmi hidas, nopea tai onko siinä eteisvärinän merkkejä. Laitteella voi seurata sykettä upotetun PPG-anturin kautta ja kello varoittaa käyttäjää mahdollisesta sydänpoikkeamasta, vaikka itse ei tuntisi poikkeavia lyöntejä. ScanWatch kehottaa tällöin käyttäjää tallentamaan sydänfilmin vain 30 sekunnissa kellon kautta.

Hengityshäiriöiden tunnistus

Arvioiden mukaan jopa miljardi ihmistä kärsii lievästä tai vaikeasta uniapneasta, mutta jopa kahdeksan kymmenestä sairastaa uniapneaa tietämättään. ScanWatch havaitsee yöllä esiintyvät uniapneaan viittaavat hengityshäiriöt ainutlaatuisella algoritmilla, joka analysoi veren happitasot, sykkeen, liikkeen ja hengitystaajuuden.

Lisäksi ScanWatch tarjoaa edistynyttä unen seurantaa ja analysointia. Kello tarkastelee unen pituutta, syvyyttä ja laatua. Jos herätys osuu unisyklin parhaalle ajalle, herättää kello käyttäjänsä mahdollisimman lempeällä tärinällä.

Aktiivisuuden ja kuntoilun seuranta

ScanWatch on hienostunut aktiivisuusmittari, joka seuraa esimerkiksi askelia, kaloreita, korkeuksia sekä reittejä sisäänrakennetun GPS:n avulla. Kello tunnistaa automaattisesti yli 30 erilaista urheilumuotoa, kuten juoksua, untia ja pyöräilyä. Lisäksi se mittaa maksimaalista hapenottokykyä, jonka avulla arvioidaan sydämen ja lihasten kykyä muuntaa happea energiaksi liikunnan aikana.

Muiden WITHINGS-laitteiden mukaisesti, ScanWatch yhdistyy ilmaiseen Health Mate –puhelinsovellukseen, josta käyttäjät voivat löytää valmennusta, motivaatiota ja arvokasta tietoa, jota voi jakaa lääkärin kanssa ja lisätä tavoitteita tai hallinnoida omia saavutuksia. HealthMate voidaan yhdistää myös yli 100 kolmannen osapuolen sovellukseen, mukaan lukien Apple Health, Google Fit, Strava ja MyFitnessPal.

Saatavuus

ScanWatch Horizon on saatavilla Suomessa 29. syyskuuta lähtien hintaan 499,95€. Kellosta innostuneet voivat tilata omansa osoitteesta withings.com tai valikoiduilta jälleenmyyjiltä. Kelloon on valittavissa 43-millimetrinen sininen tai vihreä näyttö. ScanWatch Horizonilla on viiden vuoden takuu, ja siinä on sekä ruostumattomasta teräksestä valmistettu ranneke että FKM-ranneke.

WITHINGS

WITHINGS on vuonna 2008 perustettu maailman johtava terveysteknologian yritys. Insinöörien, datatieteilijöiden, lääkäreiden ja terveydenhuollon ammattilaisten tiimi keksii maailman tehokkaimpia laitteita, joiden avulla voidaan seurata ja analysoida kenen tahansa terveydentilaa. WITHINGS tuotevalikoimaan kuuluu muun muassa vaa’at, älykellot, älykkäät lämpömittarit, verenpainemittarit sekä unenmittauslaitteet. WITHINGS-tuotteet toimivat päivittäin tehokkaina terveystarkastuksina sekä työkaluina pitkän aikavälin terveystavoitteiden saavuttamiseksi.