WITHINGSIN Body Comp -älyvaaka ja Health+-palvelupaketti vievät terveystietojen kotiseurannan uudelle tasolle

Main photoWithingsin kehittämät verisuonten ikää ja hermoaktiivisuutta arvioivat mittarit sekä integroidut terveyspalvelut mullistavat kehon terveydentilan arvioinnin

IFA, Berliini – 1.9.2022 – Digitaalisia ratkaisuja hyödyntävien terveystuotteiden edelläkävijä Withings tuo markkinoille Body Comp -vaa'an ja Health+-palvelupaketin. Uuden sukupolven älyvaaka Body Comp tuottaa tarkkoja mittaustietoja, jollaisia mitataan tavallisesti vain lääkärintarkastuksissa. Terveyspalvelu Health+ tarjoaa  terveydentilasta kertovia yksityiskohtaisia analyyseja ja työkaluja, joiden avulla on mahdollista kehittää ja ylläpitää terveystottumuksia. Body Comp ja 12 kuukauden Health+-tilaus ovat saatavilla 4.10.2022 alkaen yhteishintaan 209,95 dollaria.

"Tieto on valtaa, ja muutoksen mahdollistamiseksi ihmisillä tulee olla syvällinen ymmärrys omista terveystiedoistaan, niiden merkityksestä ja niissä tapahtuvista muutoksista. Olemme 12 kuukauden ajan tehneet yhteistyötä käyttäytymistieteiden, fitness-urheilun sekä lääke- ja ravitsemustieteiden asiantuntijoiden kanssa ja tulkinneet Withingsin laitteiden tuottamaa markkinoiden parasta dataa. Nyt meillä on ilo esitellä Health+ sekä Body Comp, ensimmäinen edistyneitä terveydentilan arviointeja hyödyntävä laite, jonka moduulit auttavat kehittämään terveystottumuksia neljää hyvinvoinnin osa-aluetta – unta, ravintoa, aktiivisuutta ja stressinhallintaa – seuraamalla", Withingsin toimitusjohtaja Mathieu Letombe kertoo. "Palvelujen tarjoaminen on tärkeä strateginen askel Withingsille. Body Compin ja Health+:n myötä olemme kehittäneet yhdistetyn ratkaisun, jonka avulla kehon terveyttä on mahdollista parantaa jatkuvasti."

Uudenlaiset mittarit ja tarkkuus mullistavat kehon terveyden arvioinnit

Body Compin uudenlaiset sensorit, ainutlaatuiset algoritmit ja patentoitu elektroniikka tarjoavat ennennäkemätöntä mittaustarkkuutta, ja monitaajuisen biosähköinen impedanssianalyysin (BIA) uusien ominaisuuksien myötä sekä painon että kehonkoostumuksen arviointi on entistä täsmällisempää. Vaa'an integroitujen sensorien avulla voi valvoa useita yleisiin ja kroonisiin terveysriskeihin liittyviä biomarkkereita. Body Compin avulla kotona tehtäviin kehon terveydentilan arviointeihin kuuluvat

• täydellinen kehonkoostumuksen mittaus (paino, lihasmassa, rasvamassa, vesiprosentti, luuston massa, BMI ja, ensimmäistä kertaa, sisäelinrasva)
  • verenkierron arviointi (seisontasyke, verisuonten ikä)
  • hermoaktiivisuuden arviointi (arvo perustuu ihon sähkönjohtavuuteen).

Body Comp on ensimmäinen kuluttajille tarkoitettu laite, joka mittaa niin kehon rasvaa, viskeraali- eli sisäelinrasvaa, verisuonten ikää (verisuonten jäykkyyttä) kuin hermojen terveyttäkin (jalkojen hermoaktiivisuutta).

Sen edistyksellinen, Withingsin kehittämä tekniikka ei tähtää pelkkään painonhallintaan vaan mahdollistaa myös verisuonten ja hermojen terveyteen liittyvien riskien arvioinnin kotioloissa.

Johtavien kardiologien kehittämä verisuonten ikää mittaava toiminto perustuu Pulse Wave Velocity (PWV) -arvoon, joka mittaa valtimoiden jäykkyyttä ja on keskeinen sydänterveyden indikaattori. Se tarjoaa helposti ymmärrettävän arvion valtimoiden terveydestä ja kertoo, ovatko henkilön valtimot ikään suhteutettuna ihanteellisessa, normaalissa vai tavallista heikommassa kunnossa.

Lisäksi Body Comp tarjoaa hermojen toiminnasta pistearvion (Nerve Health Score), joka määritetään mittaamalla jalkojen hikirauhasia. Alhainen mittaustulos on merkki hikirauhasten heikentyneestä hermotuksesta, joka on yhteydessä pienten hermosäikeiden rappeutumiseen.  Yhdessä nämä mittaukset voivat auttaa käyttäjiä ymmärtämään omia sydän- ja verisuonitauteihin ja aineenvaihduntasairauksiin (kuten sydänkohtaukseen, aivoinfarktiin ja diabetekseen) liittyviä riskejään.

Body Comp on ensimmäinen Withingsin kehittämä laite, joka toimii yhdessä Health+:n kanssa ja auttaa hyödyntämään kerättyjä tietoja käytännössä.

Health+ auttaa muuttamaan terveystottumuksia ja edistämään terveyttä

Health+ on terveyspalvelu, jonka tarjoaa käyttöön lisäominaisuuksia Health Mate -sovelluksessa. Palvelu auttaa terveystietojen ymmärtämisessä ja hyödyntämisessä, ja se tarjoaa työkaluja, sovellettavaa tietoa ja motivaatiota terveystottumusten muuttamiseksi ja tulosten saavuttamiseksi. Palvelu perustuu tieteellisesti todistetuille periaatteille ja hyödyntää Withingsin laitteiden tuottamia tietoja Body Compista alkaen.

Withingsin nykyiseen Health Mate -sovellukseen verrattuna Health+ tarjoaa uusia tietoja ja metriikoita, joiden avulla käyttäjä voi muodostaa entistä monipuolisemman kuvan terveydentilastaan.  Kuuden viikon mittaiset moduulit auttavat käyttäjiä kehittämään terveystottumuksiaan sekä mahdollistavat terveyteen liittyvien päämäärien saavuttamisen ja kehityksen seuraamisen mittausten avulla.  Seurauksena on pysyvä käyttäytymismallien muutos ja näkyviä tuloksia.

Luo jatkuvan motivaation kehä: Mittaa. Toimi. Kehity. Toista.

Mittaa: Health+ mahdollistaa Body Comp -mittausten syvällisen ymmärtämisen ja niiden muuttamisen terveellisimmiksi toimintamalleiksi. Se tarjoaa käyttöön ainutlaatuisen syväanalyysin ja kontekstualisoi dataa ruokaan, mielialaan ja uneen liittyvien kirjausten avulla.  Käyttäjät voivat kirjata muistiin mittauksiin liittyviä olosuhteita ja nähdä tällä tavoin niiden vaikutuksen terveystietoihin.

Toimi: Käyttäjät saavat päivittäin suunnitelman, joka sisältää valittujen päämäärien saavuttamista edesauttavia reseptejä ja liikuntaharjoituksia. Käyttäjät voivat hyödyntää kuuden viikon mittaisia terveystottumuksia kehittäviä moduuleja, jotka on suunniteltu parantamaan toiminnallisuutta, unenlaatua, stressinhallintaa ja ravinnonsaantia ja jotka perustuvat tuoreimpaan tieteelliseen tietoon. Moduulit sisältävät ohjattuja kuntoharjoituksia, treeniohjelmia, ravitsemusneuvontaa, reseptejä ja erityistä lääkärien laatimaa opetuksellista sisältöä.

Kehity: Health+ antaa mahdollisuuden vertailla tietoja ja nähdä, miten mittaustulokset muuttuvat ajan myötä, mikä auttaa olennaiseen keskittymistä.  Palvelu tarjoaa viikoittaisia interaktiivisia raportteja, jotka sisältävät yksityiskohtaisia analyyseja käyttäjän edistymisestä, sekä kuukausittaisia mittausraportteja, joita käyttäjä voi näyttää lääkäreilleen.

Toista: Health+ pitää jatkuvasti yllä motivaatiota. Se huomioi käyttäjän jokaisen saavutuksen, kuten mittausten säännöllisyyden, lisääntyneen aktiivisuuden tai ravintoon liittyvät tavoitteet, lähettää muistutuksia ja palkitsee saavutetuista tavoitteista ansiomerkeillä.

"Monet ihmiset tietävät, miten terveyttä voi parantaa.  On kuitenkin vaikeaa ottaa terveet elämäntavat osaksi arkea ja saada selville, onko niistä todellista hyötyä terveydelle.  Health+ auttaa ymmärtämään, miten tehdyt toimet vaikuttavat terveyteen. Sen antamat pienet päivittäiset tehtävät ohjaavat kohti parempia tuloksia niin lyhyellä, keskipitkällä kuin pitkälläkin aikavälillä", kertoo Withingsin johtava lääkintäviranomainen, tohtori Shikha Anand. "Rasva- ja lihasmassan tai hermotoiminnan muutokset voivat kehittyä kuukausien aikana, kun taas muut mittarit, kuten paino, leposyke tai verisuonten terveys, voivat muuttua muutamassa viikossa. Body Comp ja Health+ havainnollistavat, miten nämä mittarit kohenevat terveellisten elämäntapojen myötä, ja tarjoavat mahdollisuuden päivittäisen terveyden hallintaan."

Saatavuus

Body Comp ja Health+ ovat saatavilla osoitteesta www.withings.com 4.10.2022 alkaen. Vaa'an ja 12 kuukauden tilauksen hinta on 209,95 dollaria.

Nora Mäki, BCW, nora.maki@bcw-global.com, +46702402391

Withings

Vuonna 2008 perustettu Withings on maailman johtava yhdistettyä terveystietoa tarjoava teknologiafirma. Yhtiön insinöörit, datatieteilijät ja terveydenhuollon ammattilaiset suhtautuvat intohimoisesti elegantteihin jokapäiväiseen käyttöön tarkoitettuihin esineisiin, joiden lääketieteelliset ja hyvinvointia edistävät ominaisuudet tekevät terveystietojen seurannasta helppoa. Withingsin laaja kotona käytettävien laitteiden valikoima tarjoaa yli 20 mittarin seurannan, ja ne ovat päivittäin käytössä miljoonilla ihmisillä ympäri maailman. Yhtiön tuotevalikoima sisältää älyvaakoja, hybridikelloja, älykkäitä lämpömittareita, verenpainemittareita sekä unenseurantaan tarkoitettuja laitteita, jotka kannustavat käyttäjiään ottamaan terveytensä takaisin omiin käsiinsä sekä seuraamaan terveysdataansa.