Aurinkopaneelit yleistyvät Suomessa - Wulff saa kiinteistönsä sähkön omalta katolta

Mediatiedote 19.7.2019 klo 7.00

Aurinkoenergia on vihreää energiaa parhaimmillaan. Sen tuottaminen on melutonta, ehtymätöntä ja lähes saasteetonta. Wulff on asennuttanut Espoon Kiloon pääkonttorinsa katolle aurinkopaneeleita, jotka tuottavat sähköä kiinteistön kulutuksen verran.

Suomessa on hyvät olosuhteet tuottaa uusiutuvaa aurinkoenergiaa vuoden ympäri. Aurinkopaneelit hyötyvät matalista lämpötiloista, jotka parantavat niiden toimintaa. Kesällä Suomessa riittää valoa ja talvella esimerkiksi lumi kasvattaa paneelien saamaa säteilyä. Etelä-Suomessa on laskettu vuotuisen kokonaissäteilyn suuruusluokaksi lähes samaa kuin Pohjois-Saksassa.

Kun aurinkopaneelit on hankittu ja asennettu, energian tuottaminen ei tämän jälkeen maksa mitään. Ylläpitokustannukset ovat pienet, ja paneelien käyttöikä on 20-30 vuotta.

Aurinkoenergian käytön kasvuvauhti Suomessa ennustaa, että vuonna 2022 aurinkovoimalla voitaisiin kattaa yksi prosentti sähköntuotannosta. Joidenkin tavoitteiden mukaan vuoteen 2050 mennessä osuus pyrittäisiin nostamaan 10 prosenttiin.

Wulff ottaa aurinkopaneelit käyttöön etujoukossa Suomessa ja tuo näin arvonsa käytännön tasolle.

”Meille on tärkeää rakentaa parempaa maailmaa työpaikka kerrallaan. Ostimme Espoon Kilosta kiinteistön, jonne Wulffin pääkonttori muuttaa syksyllä. Strategiamme mukaan haluamme edistää kestävää kehitystä, ja investoimalla uusiutuvaa energiaa tuottavaan omaan aurinkovoimalaan voimme parantaa energiatehokkuutta ja vähentää hiilidioksidipäästöjä yrityksemme osalta,” Wulffin konsernijohtaja Heikki Vienola kertoo.

Wulffin aurinkovoimala nousee parhaillaan Wulff-talon katolle Espoon Kilossa. Wulff osti 3 600 m2:n kiinteistön Sponda Oyj:ltä huhtikuussa 2019. Aurinkovoimala tuottaa sähköä kiinteistön omiin tarpeisiin. Sen teho on 107 kWp:tä ja kokonaistuotanto vuodessa n. 90 MWh. Wulffin pääkonttori muuttaa Espooseen syksyllä 2019.

Heikki Vienola
konsernijohtaja
Wulff-Yhtiöt Oyj
heikki.vienola@wulff.fi

Parempi maailma – työpaikka kerrallaan. Wulffin tavoitteena on täydellinen työpäivä! Mahdollistamme paremmat työympäristöt ja teemme työpaikan sinne, missä se ikinä tänä päivänä onkin. Viihtyisämpi, terveempi, turvallisempi, miellyttävämpi, tehokkaampi, toiminnallisempi, monipuolisempi? Miten sinä haluat parantaa työpäivää ja -ympäristöä? Wulffilta löydät ratkaisun. Meiltä löydät mm. työpaikkatuotteita, kahviotarvikkeita, kiinteistö- ja siivoushuollon tuotteita, toimisto- ja it-tarvikkeita, ergonomiaa, ensiapua, ilmanpuhdistusta sekä innovatiivisia tuotteita työmaille. Asiakkaat voivat hankkia Wulffilta myös kansainvälisiä messupalveluja. Uutta: Canon Business Center tulostus- ja suurkuvatulostus, tiedonhallinta- sekä ICT-ulkoistusratkaisut yritysasiakkaille pääkaupunkiseudulla. Suomen lisäksi Wulff-konserni toimii Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa. Tutustu palveluihimme ja tuotteisiimme osoitteessa wulff.fi.