Sisäpiiritieto, tulosvaroitus: Wulff laskee vuoden 2023 ohjeistustaan

SISÄPIIRITIETO | 16.10.2023 KLO 19.00

Wulff-Yhtiöt Oyj laskee vuoden 2023 taloudellista ohjeistustaan. Yhtiö odottaa nyt liikevaihdon laskevan ja vertailukelpoisen liikevoiton laskevan selvästi edellisestä vuodesta. Aiemmin yhtiö odotti liikevaihdon (2022: 102,2 milj. EUR) ja vertailukelpoisen liikevoiton (2022: 4.0 milj. EUR) kasvavan vertailukaudesta.

Uusi ohjeistus vuodelle 2023
Wulff arvioi vertailukelpoisen liikevoiton laskevan selvästi vuodesta 2022 (2022: 4.0 milj. EUR).

Aiempi ohjeistus vuodelle 2023 (julkaistu 20.2.2023, toistettu viimeksi 17.7.2023)
Wulff arvioi liikevaihdon (2022: 102,2 milj. EUR) sekä vertailukelpoisen liikevoiton (2022: 4.0 milj. EUR) kasvavan vuoteen 2022 verrattuna.

Uuden ohjeistuksen perustelut
Ohjeistusta päivitetään erityisesti yhtiön kansainvälisen messu- ja etästudioliiketoiminnan sekä Suomen tulostus- ja dokumentinhallintapalvelujen liikevaihdon ja kannattavuuden heikentymisestä johtuen. Myös yleisen taloustilanteen kiristyminen on vaikuttanut konsernin toimintoihin.

Wulff on käynnistänyt toimenpideohjelman myynnin kasvattamiseksi ja kannattavuuden parantamiseksi. Osana toimenpideohjelmaa yhtiö päätti syksyllä 2023 muutoksista kansainvälisen messupalveluliiketoiminnan johdossa sekä organisoinnissa. Skandinavian Asiantuntijamyynti myytiin sen vähemmistöomistajille. Wulff on tehnyt ja jatkaa toimenpideohjelman toteuttamista myynnin kasvattamiseksi, toiminnan tehostamiseksi ja kannattavuuden parantamiseksi sen kaikissa liiketoiminnoissa. Suomen työpaikkatuote- ja palveluliiketoimintojen kannattavuuden odotetaan parantuvan vuoden 2024 aikana, kun Staples Finland Oy:n yritysoston toiminnot ja järjestelmät on yhdistetty suunnitellusti.

Wulff julkaisee 2023 tammi-syyskuun osavuosikatsauksen maanantaina 23.10.2023

Espoossa 16.10.2023

Elina Rahkonen
elina.rahkonen@wulff.fi

Parempi maailma – työpaikka kerrallaan. Mahdollistamme paremmat ja kestävämmät työympäristöt ja täydellisen työpäivän. Teemme työpaikan sinne, missä työtäsi teet. Meiltä löydät tämän päivän työpaikkatuotteet: mm. kahviotarvikkeita, kiinteistö- ja siivoushuollon tuotteita, toimisto- ja it-tarvikkeita, ergonomiaa, ensiapua, hygienia-, suojaus- ja turvallisuustuotteita, ilmanpuhdistusta sekä innovatiivisia tuotteita työmaille. Valikoimassamme on myös laadukkaita Canonin tulostus- ja dokumentinhallintapalveluja sekä taloushallintopalveluja. Asiakkaamme hankkivat meiltä myös kansainvälisiä messupalveluja ja ratkaisuja etäkohtaamisiin. Meille on tärkeää kehittää jatkuvasti valikoimaamme yhä vastuullisemmaksi ja asiakaskokemustamme alan parhaaksi. Suomen lisäksi Wulff-konserni toimii Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa. Lue lisää wulff.fi.