Tilitoimisto- ja taloushallintoyrityksen osto tuo kasvua Wulffin palveluliiketoimintaan

SISÄPIIRITIETO | 16.2.2024 KLO 14.00

Wulff-Yhtiöt Oyj vahvistaa tilitoimisto- ja taloushallintoliiketoimintojaan ja ostaa Tilitoimisto Lundström Oy:n ja Sandström & Lundström Oy Ab:n. Kauppa allekirjoitettiin ja toteutettiin 16.2.2024. Kauppahinta on 1,4 miljoonaa euroa, joka maksettiin käteisellä kaupantekohetkellä. Ostettujen yhtiöiden vuotuinen liikevaihto on yhteensä 1,3 miljoonaa euroa ja niissä työskentelee 13 henkilöä.

Wulff-Yhtiöt Oyj:n toimitusjohtaja Elina Rahkonen: ”Saamme konserniimme lisää taloushallinnon huippuosaamista elinvoimaiselle ja kasvavalle markkina-alueelle. 1974 perustettu Tilitoimisto Lundström Oy ja Sandström & Lundström Oy Ab ovat palvelleet asiakkaita vahvasti ruotsinkielisellä Itä-Uudellamaalla jo lähes 50 vuoden ajan. Myyntiyhtiönä ja ratkaisukeskeisenä työyhteisönä Wulff tarjoaa uusille kollegoilleen mahdollisuuden kasvaa ja kehittyä henkilökohtaisesti sekä kehittää toimialaa.”

Tilitoimisto Lundström Oy:n toimitusjohtajana jatkava Marina Nyberg kokee Wulffin ja vetämiensä yhtiöiden arvojen kohtaavan täydellisesti: ”On hienoa, että Wulffilla arvostetaan henkilökohtaista ja paikallista palvelua – niin kuin meilläkin. Tunnemme asiakkaamme sekä heidän liiketoimintansa ja siihen panostamme jatkossakin. Asiakkaiden talous- ja raha-asioista huolehtiminen on luottamustyö ja vaikuttaa suoraan ihmisten elämään. Luottamustehtävä on tärkeä hoitaa vastuullisesti ja siksi on tärkeää huolehtia myös ihmisistä, jotka työtä tekevät. Päivittäisessä työssämme näkyvät ja tuntuvat Wulffin arvot: asiakaskokemus, yrittäjyys, tuloksellisuus ja vastuullisuus. On upeaa liittyä osaksi yritystä, jossa ihminen, henkilöstö ja asiakkaat on tärkein, ja jossa toimitaan perheyhtiön tapaan. Tämä on tärkeää myös hallituksessamme jatkavalle Christian Lundströmille, joka on yhtiömme perustajan Alf Lundströmin poika. Koemme, että yhdistyminen Wulffin kanssa antaa meille mahdollisuuden kasvaa ja voittaa uusia asiakkaita.”

​​​​​​​​​

Tilitoimisto Lundström Oy:n toimitusjohtaja Marina Nyberg

Yrityskaupan myötä Wulff vahvistaa asemiaan tilitoimisto- ja taloushallintopalvelumarkkinoilla. Se palvelee kotimaan tilitoimisto- ja taloushallintoasiakkaitaan suomeksi, ruotsiksi, venäjäksi ja englanniksi valtakunnallisesti. Paikallisia toimipisteitä on Espoossa, Nivalassa, Porvoossa, Sipoossa Nikkilässä ja Söderkullassa sekä Tampereella. Nyt toteutetun yrityskaupan jälkeen Wulff-konsernin tilitoimisto- ja taloushallintopalvelujen vuosittaisen liikevaihdon odotetaan olevan yhteenlaskettuna noin 3 miljoonaa euroa. Kaupan odotetaan vaikuttavaan kannattavuuteen myönteisesti.

Avainlukuja | Tilitoimisto Lundström Oy ja Sandström & Lundström Oy Ab

Tilitoimisto Lundström Oy:n ja Sandström & Lundström Oy Ab:n yhteenlaskettu liikevaihto 1.10.2022-30.9.2023 oli noin 1,3 miljoonaa euroa ja oikaistu liikevoitto (*) noin 0,3 miljoonaa euroa. Yrityskaupassa siirtyvän taseen loppusumma on noin 326 tuhatta euroa, oma pääoma 188 tuhatta euroa ja rahoja ja pankkisaamisia 101 tuhatta euroa. Taseeseen sisältyvät velat eivät sisällä korollisia velkoja. Sandström & Lundström Oy Ab on Lundström Oy:n 60-prosenttisesti omistama tytäryhtiö ja yrityskaupan myötä Wulffista tulee molempien yritysten omistaja 100-prosenttisesti.

(*) Oikaisuina on huomioitu omistuksen muutoksen seurauksena tapahtuvia muutoksia yhtiön kulurakenteessa.

Espoossa 16.2.2024

Elina Rahkonen
elina.rahkonen@wulff.fi

Parempi maailma – työpaikka kerrallaan. Mahdollistamme paremmat ja kestävämmät työympäristöt ja täydellisen työpäivän. Teemme työpaikan sinne, missä työtäsi teet. Meiltä löydät tämän päivän työpaikkatuotteet: mm. kahviotarvikkeita, kiinteistö- ja siivoushuollon tuotteita, toimisto- ja it-tarvikkeita, ergonomiaa, ensiapua, hygienia-, suojaus- ja turvallisuustuotteita, ilmanpuhdistusta sekä innovatiivisia tuotteita työmaille. Valikoimassamme on myös laadukkaita Canonin tulostus- ja dokumentinhallintapalveluja sekä taloushallintopalveluja. Asiakkaamme hankkivat meiltä myös kansainvälisiä messupalveluja ja ratkaisuja etäkohtaamisiin. Meille on tärkeää kehittää jatkuvasti valikoimaamme yhä vastuullisemmaksi ja asiakaskokemustamme alan parhaaksi. Uusimpia palvelujamme on henkilöstövuokraus. Suomen lisäksi Wulff-konserni toimii Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa.