Wulff investoi toimintaansa Suomessa kiinteistökaupalla

Mediatiedote 25.4.2019 klo 7.00

Kestävä ja älykäs Espoo kutsuu Wulff-konsernia syksyllä 2019

Wulff-konserni panostaa toimitilaratkaisuihinsa Suomessa ostamalla 3 600 m2:n kiinteistön Espoon Kilosta Sponda Oyj:ltä. Kiinteistökauppa toteutettiin 15.4.2019. Wulffin vuokralaisena tiloissa jatkaa siellä jo toimiva Edistia.

Wulffille on tärkeää tehdä maailmasta parempi työpaikka kerrallaan. Espoo tarjoaa yhtiön pääkonttorille strategiaan sopivan ympäristön: Euroopan kestävin kaupunki -titteliä vuodesta 2016 kantanut ja maailman älykkäimmäksi kaupungiksi 2018 valittu (2018 Intelligent Community of the Year) Espoo houkutti Wulffia monipuolisella vihreydellään. Wulffin konsernijohtaja Heikki Vienola arvostaa erityisesti sitä, kuinka Espoossa kannustetaan yrityksiä yhä vastuullisemmaksi ja kehitetään toimintaa yli toimialarajojen, yhdessä yritysten sekä asukkaiden kanssa.

Wulff uudistaa ostamansa Kilon kiinteistön mm. ympäristöystävällisiä ja kestävän kehityksen ratkaisuja hyödyntäen. ”Panostamme esimerkiksi sähköntuotantoon aurinkopaneeleilla”, konsernijohtaja Vienola kertoo. Vehreä Espoo tarjoaa myös luontoa, josta mahdollisimman moni wulffilainen toivottavasti nauttii tulevaisuudessa työmatkoillaan vielä aiempaa enemmän. Yhtiö kannustaa henkilöstöään käyttämään työmatkoillaan julkisia kulkuvälineitä mm. tarjoamalla pyöriä ja potkukelkkoja juna- ja bussipysäkille siirtymiseen.

Espoon kaupunginjohtaja Jukka Mäkelä toivottaa Wulffin ja wulffilaiset sydämellisesti tervetulleeksi: ”Vastuullinen ja vahvasti kotimainen Wulff sopii mainiosti Espooseen, joka on pääkaupunkiseudun Smart & Clean -hankekaupunkeja. Kestävää ja älykästä maailmaa tehdään yhdessä! On hienoa saada Espooseen jälleen yksi yritys lisää, jolle mm. hiilineutraalius on tärkeä tavoite. Uskon, että Wulffin arki alkaa sujumaan täällä mallikkaasti. Leppävaara, jonka viereen Wulff muuttaa, on suurin kaupunkikeskuksistamme, ja saamamme palautteen mukaan asukkaat ja alueen toimijat arvottavat Leppävaaran kaupunkikeskusten ykköseksi.”

Modernien toimitilojen omistaminen ja kehittäminen on Wulffille merkittävä panostus myös nykyisten ja uusien wulffilaisten yhtiössä viihtyvyyteen. ”Digitalisoituvassa maailmassa työtä tehdään yhä enemmän paikasta toiseen liikkuen. Työpaikan ja työtilojen tehtävä on mahdollistaa ihmisten kohtaaminen – parhaat työtilat inspiroivat ja kutsuvat. On hienoa, että syksyllä 2019 asiakkaamme ja kumppanimme tapaavat wulffilaisia uusissa tiloissa, jotka viestivät arvoistamme,” Wulffin HR-vastaava Nina Koskenniska sanoo. Wulffin uusia tiloja suunnitellaan yhdessä sisustustusarkkitehtitoimisto dSign Vertti Kivi & Co:n kanssa.

Heikki Vienola
konsernijohtaja
Wulff-Yhtiöt Oyj
heikki.vienola@wulff.fi

Parempi maailma – työpaikka kerrallaan. Wulffin tavoitteena on täydellinen työpäivä! Mahdollistamme paremmat työympäristöt ja teemme työpaikan sinne, missä se ikinä tänä päivänä onkin. Viihtyisämpi, terveempi, turvallisempi, miellyttävämpi, tehokkaampi, toiminnallisempi, monipuolisempi? Miten sinä haluat parantaa työpäivää ja -ympäristöä? Wulffilta löydät ratkaisun. Meiltä löydät mm. työpaikkatuotteita, kahviotarvikkeita, kiinteistö- ja siivoushuollon tuotteita, toimisto- ja it-tarvikkeita, ergonomiaa, ensiapua, ilmanpuhdistusta sekä innovatiivisia tuotteita työmaille. Asiakkaat voivat hankkia Wulffilta myös kansainvälisiä messupalveluja. Uutta: Canon Business Center tulostus- ja suurkuvatulostus, tiedonhallinta- sekä ICT-ulkoistusratkaisut yritysasiakkaille pääkaupunkiseudulla. Suomen lisäksi Wulff-konserni toimii Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa. Tutustu palveluihimme ja tuotteisiimme osoitteessa wulff.fi.