Wulff muuttaa raportointirakennettaan ja julkaisee segmenttien vertailutiedot

PÖRSSITIEDOTE | 11.4.2024 KLO 14.00

Wulff muuttaa raportointirakennettaan 1.1.2024 alkaen vastaamaan paremmin nykyisiä liiketoimintojaan ja niiden kehitystä. Uusi raportointirakenne on yhdenmukainen sen kanssa, miten yhtiön johto seuraa Wulffin liiketoimintojen operatiivista kehitystä. Uusi raportointirakenne muodostuu kahdesta raportoitavasta segmentistä: Työelämän palvelut ja Tuotteet työympäristöihin. Yhtiö odottaa palveluliiketoimintojen merkityksen liiketoiminnoissaan kasvavan. Kasvua rakennetaan sekä orgaanisesti että yritysostoin.

Työelämän palvelut -segmenttiin kuuluvat messu-, tapahtuma- ja tilasuunnittelupalvelut sekä kansainvälisesti että kotimaassa, toimisto- ja ammattitulostamisen sekä dokumentinhallinnan ratkaisut ja palvelut, tilitoimisto- ja taloushallintopalvelut sekä henkilöstövuokrauspalvelut. Tuotteet työympäristöihin -segmentti koostuu työpaikkatuotteiden ja -palveluiden liiketoiminnasta Suomessa ja Skandinaviassa.

Liiketoimintasegmentien lisäksi erikseen raportoidaan liiketoimintasegmenteille kohdistamattomat konsernipalvelut ja eliminoinnit.

Tilikauden 2024 alusta voimaan tulleen segmenttimuutoksen vuoksi Wulff julkaisee vertailukelpoiset, uuden raportointirakenteen mukaiset tiedot tilikaudelta 2023 vertailun mahdollistamiseksi. Vertailutiedot ovat tilintarkastamattomia. Vuoden 2024 ensimmäisen neljänneksen osavuosikatsaus laaditaan uuden raportointirakenteen mukaisesti. Alla on esitetty uuden segmenttirakenteen mukainen vertailuvuoden 2023 segmentti-informaatio vuosi­neljänneksittäin.

Q1 2023
1 000 euroa Työelämän palvelut Tuotteet työympäristöihin Konsernipalvelut ja eliminoinnit Konserni
Liikevaihto 2 318 22 934 0 25 252

sähköposti:
elina.rahkonen@wulff.fi

JAKELU:

Parempi maailma – työpaikka kerrallaan. Mahdollistamme paremmat ja kestävämmät työympäristöt ja täydellisen työpäivän. Teemme työpaikan sinne, missä työtäsi teet. Meiltä löydät tämän päivän työpaikkatuotteet: mm. kahviotarvikkeita, kiinteistö- ja siivoushuollon tuotteita, toimisto- ja it-tarvikkeita, ergonomiaa, ensiapua, hygienia-, suojaus- ja turvallisuustuotteita, ilmanpuhdistusta sekä innovatiivisia tuotteita työmaille. Valikoimassamme on myös laadukkaita Canonin tulostus- ja dokumentinhallintapalveluja sekä taloushallintopalveluja. Asiakkaamme hankkivat meiltä myös kansainvälisiä messupalveluja ja ratkaisuja etäkohtaamisiin. Meille on tärkeää kehittää jatkuvasti valikoimaamme yhä vastuullisemmaksi ja asiakaskokemustamme alan parhaaksi. Uusimpia palvelujamme on henkilöstövuokraus. Suomen lisäksi Wulff-konserni toimii Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa.