Wulff yhdisti liiketoimintojaan Suomessa

PÖRSSITIEDOTE, SISÄPIIRITIETO | 28.9.2021 KLO 15:30

Työympäristön tuotteiden ja palvelujen asiantuntija uudisti Suomen Sopimusmyyntiorganisaatiotaan. Wulff Oy Ab:n ja Wulff Solutions Oy:n (aiemmin Staples Finland Oy) toimintoja myynnissä, hallinnossa ja tukitoiminnoissa yhdistettiin osana toiminnan ja strategian kehittämistä kaupallisemmaksi, asiakaskeskeisemmäksi ja vastuullisemmaksi.

Organisaatiouudistus mahdollistaa kustannustehokkaamman toiminnan päällekkäisiä ja samankaltaisia toimintoja tiivistämällä. Muutosten toteuttamista varten yhtiö aloitti yhteistoimintaneuvottelut elokuussa 2021. Neuvottelujen piirissä oli 98 henkilöä. Yhteistoimintaneuvottelut päättyivät 27.9.2021 ja niiden tuloksena 23 henkilön työsuhde päättyy. Sopimusmyynnin osuus konsernin liikevaihdosta on merkittävä ja se kasvoi toukokuisen Staples Finlandin (nyk. Wulff Solutions Oy) yritysoston myötä. Yhtenäiset johtamis- ja toimintamallit rakentavat laadukasta asiakaskokemusta ja tiiviimpi organisaatiorakenne myönteistä kannattavuuskehitystä.

Yhteistoimintamenettelyiden tuloksena yhtiö saavuttaa noin 1,9 miljoonan euron vuotuiset kustannussäästöt. Toiminnan uudelleenorganisointi yhtiössä jatkuu ja Wulff keskittyy kaupallisesti menestyksekkäiden toimintatapojen monistamiseen, joista odotetaan myönteisiä tuloksia nopealla aikataululla.

Nyt toteutettujen ja suunniteltujen uudelleenjärjestäytymistoimenpiteiden, esimerkiksi tietojärjestelmien ja toimintaprosessien yhdistymisen myötä Wulff uskoo saavuttavansa vaiheittain yhteensä noin 3 miljoonan euron vuosittaiset kustannussynergiahyödyt. Osa hyödyistä toteutuu jo loppuvuoden 2021 aikana. Merkittävä osa kustannussynergioista toteutuu vuosina 2022-2023.

”On hienoa, että saimme uudelleenorganisoitumisen toteutettua henkilöstön kanssa näin ripeällä aikataululla. Olen pahoillani, että osana rakenneuudistusta oli välttämätöntä päättää myös työsuhteita. Yritysoston myötä Wulff-perhe kasvoi Suomessa uusilla ammattilaisilla, ja myös tuote- ja palveluvalikoimamme kasvoi ansiokkaasti. Kaupan myötä saamme palvella laajempaa joukkoa asiakkaita, ja on upeaa saada tarjota asiakkaille Wulff-laatua ja henkilökohtaista palvelua. Kiitän henkilöstöämme, kumppaneitamme ja asiakkaitamme – tulevaisuuden merkityksellinen työelämä rakennetaan yhdessä teidän kanssanne. Olen ylpeä siitä, että Wulff saa olla vaikuttamassa parempaan maailmaan työpaikka kerrallaan kotimaisena markkinajohtajana” sanoo Wulff-Yhtiöt Oyj:n toimitusjohtaja Elina Pienimäki.

Wulff päivittää strategiaansa ja taloudellisia tavoitteitaan vuoden 2021 aikana ja tiedottaa mahdollisista muutoksista vuoden 2021 loppuun mennessä.

Toimitusjohtaja Elina Pienimäki
sähköposti: elina.pienimaki@wulff.fi

wulff.fi

Parempi maailma – työpaikka kerrallaan. Wulffin tavoitteena on täydellinen työpäivä! Mahdollistamme paremmat työympäristöt ja teemme työpaikan – sinne, missä se ikinä tänä päivänä onkin. Vastuullisempi, viihtyisämpi, terveempi, turvallisempi, miellyttävämpi, tehokkaampi, toiminnallisempi, monipuolisempi? Miten sinä haluat parantaa työpäivää ja -ympäristöä? Wulffilta löydät ratkaisun. Meiltä löydät mm. hygienia-, suojaus- ja turvallisuustuotteita, ilmanpuhdistusta, työpaikkatuotteita, kahviotarvikkeita, kiinteistö- ja siivoushuollon tuotteita, toimisto- ja it-tarvikkeita, ergonomiaa, ensiapua, sekä innovatiivisia tuotteita työmaille. Asiakkaat voivat hankkia meiltä myös kansainvälisiä messupalveluja ja ratkaisuja etäkohtaamisiin. Selkeänä kotimaisena markkinajohtajana kehitämme tarjontaamme jatkuvasti ja tarjoamme Taloustutkimuksen mukaan alan parasta asiakaspalvelua. Suomen lisäksi Wulff-konserni toimii Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa. Lue lisää wulff.fi