Helsingissä juostaan pian Itämeren hyväksi

Keskiviikkona 29. toukokuuta käynnistyy juoksutapahtuma, joka tekee hyvää sekä osallistujilleen että Itämerelle. Juokse meresi edestä 2013 on kolmen viikon juoksusarja, jolla kerätään varoja WWF:n Itämeren suojelutyölle.

Juokse meresi edestä 2013 koostuu kolmesta lenkistä, jotka juostaan keskiviikkoisin 29.5.–12.6. Kalasataman, Hietalahden ja Lauttasaaren merellisissä maisemissa.

Kaikille lenkeille ovat tervetulleita niin aloittelevat kuin kokeneetkin juoksijat. Kullakin kerralla on 4–5 tasoryhmää, joita jokaista vetää suomalainen ammattiurheilija. Mukaan voivat ilmoittautua sekä yksityishenkilöt että yritykset henkilöstöstä kootuilla joukkueilla.

”Kyseessä on urheilutapahtuma, jonka keskiössä on hyvinvointi luontoa ja ympäristöämme kunnioittaen – yhdessä tekeminen oman tuloksen mittaamisen sijasta. Yrityksille tapahtumamme on esimerkki yritysten yhteiskuntavastuun toteuttamisesta uudella ja raikkaalla tavalla”, kertoo yrittäjä Tarja Castel tapahtumaa organisoivasta Qi Consulting Oy:stä.

Ensimmäinen lenkki juostaan keskiviikkona 29. toukokuuta Helsingin Kalasatamassa kello 18 alkaen. Ennen lähtöä Teurastamolla järjestetään hyväntuulinen starttitapahtuma, johon ovat tervetulleita niin juoksijat kuin kannustusjoukotkin.

Teurastamon pihalle nousevalla lavalla nähdään kello 17.30 alkaen mahtava joukko kirittäjiä: juoksijoita ovat lähettämässä matkaan toimittaja-juontaja Baba Lybeck, Helsingin apulaiskaupunginjohtaja Pekka Sauri, WWF Suomen pääsihteeri Liisa Rohweder ja tapahtuman suojelija, huippu-uimari Hanna-Maria Seppälä. Tsemppimusiikista vastaa Lossi T & Juoksut, jonka reggaeta ja hiphop-rytmejä sekoittava musiikki laittaa juoksutossuihin liikettä.

Ennen varsinaisia lenkkejä viikolla 21 järjestetään lisäksi juoksuklinikoita, joiden vetäjänä toimii valmentaja Aki Nummela. Tapahtuman päätteeksi 18. kesäkuuta luvassa on Juokse meresi edestä -teemainen Cooperin testi, jossa osallistujat pääsevät testaamaan kuntonsa kehittymistä.

Tapahtuman suojelijoina toimivat kansanedustaja, WWF:n hallintoneuvoston puheenjohtaja Pekka Haavisto ja uimari Hanna-Maria Seppälä.

Viime vuoden Juokse meresi edestä -tapahtumaan osallistui 400 juoksijaa, ja tapahtuma tuotti Itämeren suojeluun yli 16 000 euroa.

Liput Juokse meresi edestä -tapahtumaan ja lisää tietoa juoksureiteistä: http://www.juoksemeresiedesta.fi.

Lisätietoa WWF:n työstä Itämeren hyväksi: http://www.wwf.fi/itameri.

Yrittäjä Tarja Castel, Qi Consulting, 040 481 4200, tarja.castel@kolumbus.fi

Tiedottaja Katja Nuorvala, WWF Suomi, 040 592 6532, katja.nuorvala@wwf.fi

Tiedoksi toimituksille:

Tiedotusvälineet voivat käyttää tämän uutisen yhteydessä kuvia viime vuoden Juokse meresi edestä -lenkistä Lauttasaaressa. Kuvien yhteydessä tulee mainita kuvaajan nimi: Kalle Erkkilä/WWF.

Juokse meresi edestä -starttitapahtuman ohjelma 29.5.

Teurastamo, Työpajankatu 2

17.00 Kellohallin ruoka- ja juomatarjoilu alkaa: smoothie-juomia ja kalakeittoa à la Antto Melasniemi

17.30 Iloinen puolituntinen Teurastamon pihalla, juontajana Baba Lybeck

Mukana apulaiskaupunginjohtaja Pekka Sauri, uimari Hanna-Maria Seppälä, WWF:n pääsihteeri Liisa Rohweder ja Lossi T & Juoksut.

18.00 Juoksulenkki Kalasataman merellisissä maisemissa

19.00 Maali ja yhteiset loppuvenyttelyt

19.30 Kellohallin smoothie- ja kalakeittotarjoilu päättyy

Kellohallin lisäksi myös Teurastamon alueen muut liikkeet ovat avoinna mahdollisuuksien mukaan. Tapahtuman aikana Kellohallin vessat ja narikka ovat osallistujien käytössä. Lisää Teurastamosta ja tulevista tapahtumista: www.teurastamo.com.