• WWF Suomi/

Muistutuskutsu: Miten toteutamme vihreän vallankumouksen? – WWF ja Outotec kokoavat Suomen huiput pohtimaan vihreää taloutta

Usein puhutaan, että talous pyörittää maapalloa. Oikeasti totuus on päinvastainen: maapallo pyörittää talouttamme. Jos haluamme pitää talouden pyörät pyörimässä, meidän on pidettävä maapallosta huolta. Vihreä talous tarkoittaa, että talous toimii maapallon kantokyvyn rajoissa. Se ei ole enää vaihtoehto. Se on välttämättömyys.

Vihreä talous on paitsi ratkaisu ympäristöongelmiin, myös mahdollisuus Suomelle. Se tarkoittaa täysin uudenlaisia tapoja tuottaa ja kuluttaa, uusia puhtaan teknologian yrityksiä ja työpaikkoja. Se edellyttää poliittista täyskäännöstä ja uusia tapoja mitata taloudellista menestystä.

Me tiedämme, että ilmastonmuutos on totta ja luonto köyhtyy. Toiminta kehityksen torjumiseksi jää kuitenkin puolitiehen, koska taloudelliset ja poliittiset päätökset perustuvat yhä ajatukseen loputtomista luonnonvaroista ja maapallon ikuisesta kestokyvystä. Yhteiskuntamme tietää faktat, ja sillä on keinot muutokseen, mutta meiltä puuttuu yhteinen tahtotila.

Ympäristöjärjestö WWF ja teknologiayhtiö Outotec istuttavat poliitikot, liike-elämän ja luonnonsuojelijat samaan pöytään etsimään yhteisiä keinoja muutokseen. Median edustajat ovat tervetulleita mukaan Vihreän talouden huippuseminaariin 25.11.2014 klo 13.45–16.30 Kansallismuseon auditorioon osoitteeseen Mannerheimintie 34, Helsinki. Tarkempi ohjelma ja tiedot keskustelijoista ovat kutsun liitteenä.

Jenny Matikainen, tiedottaja, WWF Suomi, jenny.matikainen@wwf.fi, 050 345 5307

Minna Aila, markkinointi-, viestintä- ja yritysvastuujohtaja, Outotec, minna.aila@outotec.com, 040 513 1470