Tavastialla soitetaan toukokuussa Itämeren puolesta

Helsingin Tavastia-klubilla tehdään hyvää 14. toukokuuta, kun lavalle nousevat muun muassa Tuure Kilpeläinen ja Hanna Pakarinen. Itämeri-konsertin tuotolla tuetaan WWF Suomen työtä Itämeren hyväksi. Samalla juhlitaan WWF:n 10 vuotta täyttäviä vapaaehtoisia öljyntorjuntajoukkoja, joihin kuuluu jo tuhansia suomalaisia.

Tuure Kilpeläisen ja Kaihon Karavaanin sekä Hanna Pakarisen lisäksi illan esiintyjäkaartiin kuuluvat Vuokko Hovatta ja Teleks. Hovatta, Pakarinen ja Teleks valmistelevat parhaillaan uusia albumeita, joista saatetaan kuulla illan aikana maistiaisia. Mukana konsertissa ovat myös tanssija Sampo Kerola ja DJ:t Miky Mau ja Sampsa Vilhunen. Illan juontaa Mikko ”Peltsi” Peltola.

Tavastian ovet avautuvat kello 19. Illan aluksi tarjolla on tietoa Itämerestä ja sen suojelusta. Konserttivieraat voivat myös kokeilla öljyntorjuntavarusteita ja ilmoittautua mukaan vapaaehtoisiin öljyntorjuntajoukkoihin. Artistit nousevat lavalle kello 21 alkaen.

Konsertti järjestetään WWF:n 10 vuotta täyttävien vapaaehtoisten öljyntorjuntajoukkojen kunniaksi, ja sen tuotolla tuetaan öljyntorjuntajoukkojen toimintaa osana WWF:n Itämeri-työtä. WWF Suomi perusti joukot vuonna 2003, ja niihin kuuluu tällä hetkellä noin 6500 suomalaista.

”Rekisterissämme oleva vapaaehtoiset ovat valmiina auttamaan viranomaisia öljyvahingon jälkeisessä rantojen puhdistuksessa ja öljyyntyneiden eläinten hoidossa. Järjestämme vuosittain useita koulutuksia, joissa vapaaehtoiset voivat hioa taitojaan ja oppia uutta. On upeaa, että meillä on tällainen reservi, sillä vakavan öljyonnettomuuden riski Itämerellä on suuri”, kertoo meriasiantuntija Vanessa Ryan WWF Suomesta.

Kun WWF Suomi perusti vapaaehtoiset öljyntorjuntajoukot, ne olivat ainoat laatuaan koko maailmassa. Malli on sittemmin innostanut perustamaan vastaavat joukot Norjaan, Viroon ja Venäjälle.

Liput WWF:n Itämeri-konserttiin maksavat 15 euroa, ja niitä voi ostaa Tiketin myyntipisteistä ja verkkokaupasta, http://www.tiketti.fi.

Lisää tietoa WWF:n työstä Itämeren hyväksi on osoitteessa http://wwf.fi/itameri

Konsertissa Itämerta auttamassa: Kaiho Booking, Tiketti, Tavastia, Niemi Palvelut, Tallink Silja ja Canon.

Tiedottaja Katja Nuorvala, WWF Suomi, 040 592 6532, katja.nuorvala@wwf.fi

Meriasiantuntija Vanessa Ryan, WWF Suomi, 040 763 0000, vanessa.ryan@wwf.fi

Tiedoksi toimituksille:

Tiedotusvälineet voivat käyttää tämän uutisen yhteydessä liitteenä olevia kuvia. Kuvien yhteydessä on mainittava kuvaajatieto: Katja Nuorvala / WWF.