Tohtori Marco Lambertinista WWF:n pääjohtaja

Tohtori Marco Lambertini on nimitetty tänään kansainvälisen ympäristöjärjestö WWF:n (Maailman luonnonsäätiö) pääjohtajaksi.  Tällä hetkellä BirdLife International -järjestön pääsihteerinä toimiva Lambertini aloittaa WWF:n johdossa toukokuun alussa.

Marco Lambertini on toiminut kansainvälisen luonnonsuojelutoiminnan johtotehtävissä jo 25 vuotta. Linnustonsuojeluorganisaatio BirdLife Internationalin pääsihteerin työn lisäksi Lambertini toimi järjestön kansainvälisenä ohjelma- ja verkostojohtajana yli vuosikymmenen ajan. Tänä aikana Lambertini auttoi järjestöä sekä laajenemaan alueellisesti että kasvattamaan vaikuttavuuttaan ja tehokkuuttaan kansainvälisessä luonnonsuojelussa. WWF:ään Lambertini tutustui jo nuorena vapaaehtoisena kotimaassaan Italiassa.

Kansainvälisen WWF:n väistyvä pääjohtaja Jim Leape ilmoitti lopettamispäätöksestään viime vuonna. Heinäkuusta lähtien Jim Leape toimii Stanfordin yliopistossa professorina.

Viestintäjohtaja Gemma Parkes, viestintä, kansainvälinen WWF, gparkes@wwfint.org / +41 (0)79 253 6386

Tiedoksi toimituksille:
WWF on maailmanlaajuinen ympäristöjärjestö, jolla on toimintaa yli sadassa maassa, kaikilla mantereilla. WWF:n tavoitteena on pysäyttää luonnon köyhtyminen ja ihmisten ekologisen jalanjäljen kasvaminen ja rakentaa tulevaisuus, jossa ihmiset ja luonto elävät tasapainossa.

www.panda.org
wwf.fi