WWF:n Earth Hour järjestetään 31.3.2012

Earth Hour on WWF:n järjestämä maailmanlaajuinen ilmastotapahtuma, jossa ihmiset eri puolilla maapalloa sammuttavat valonsa tunniksi samana päivänä. Tänä vuonna tapahtuma järjestetään lauantaina 31.3.2012 kello 20.30-21.30. Valojen sammuttamisen jälkeen on hyvä tilaisuus ryhtyä käytännön tekoihin ilmaston hyväksi.

Earth Hour on suurin kansainvälinen ilmastotapahtuma maailmassa – se on valomerkki ilmaston puolesta. Tapahtumaan osallistui viime vuonna 1,8 miljardia ihmistä joka puolella maailmaa.

Tapahtuman tarkoituksena on innostaa ihmisiä ilmastoystävälliseen elämään sekä viestiä päättäjille, että ilmastonmuutos edellyttää ripeitä päätöksiä. Tempaukseen osallistuu sekä yksityishenkilöitä että valtava joukko kaupunkeja, yrityksiä, kouluja, päiväkoteja ja muita yhteisöjä.

”Valojen sammuttaminen tunniksi ei vaadi ihmeitä. Se on hieno osoitus siitä, mitä pystymme tekemään yhdessä, jos vain haluamme”, WWF Suomen pääsihteeri Liisa Rohweder sanoo.

Tänä vuonna Earth Hour laajenee yhdestä tunnista konkreettisiksi teoiksi ilmaston puolesta. WWF on selvittänyt ensimmäistä kertaa suomalaisen hiilijalanjälkeen eniten vaikuttavat yksittäiset ilmastoteot. Ilmastoteoista kertova Tunnista Teko-kampanja aukeaa 17.2 osoitteessa www.earthhour.fi

Tapahtumaan voi ilmoittautua mukaan osoitteessa www.earthhour.fi.

Tiedottaja Katja Rönkkö, WWF Suomi

GSM: 040 723 0208