WWF:n talkooleiriläiset kunnostavat arvokkaita luontokohteita Kolin kansallispuistossa

WWF:n tämän kesän toinen pitkä talkooleiri pidetään Kolin kansallispuiston jylhissä maisemissa Pielisen tuntumassa. Vapaaehtoiset hoitavat kansallismaisemaa muun muassa kaskialuetta raivaten, ahoja niittäen ja riukuaitaa tehden.

Tervetuloa tutustumaan talkooleirin työhön Kolin kansallispuistossa torstaina 7.7. klo 10.00.

Ilmoittautumiset viimeistään maanantaina 4.7. klo 16 mennessä sähköpostitse:

reita.waara@wwf.fi.

Leiri järjestetään yhteistyössä Metsähallituksen ja Suomen kulttuurirahaston kanssa.

Näin löydät paikalle:
Leirin tukikohtana on Seppälän tila, Herajärven rantatie. Tapaaminen on 7.7. klo 10 Ollilan tilalla, Ylä-Kolintie 12.

Lisätietoja leiristä:

Teemu Niinimäki, kenttäkoordinaattori / WWF Suomi, puh. 050 524 3206

Tiina Hakkarainen, suunnittelija / Metsähallitus, puh.040 487 0553

WWF on järjestänyt talkooleirejä vuodesta 1977 lähtien eri puolilla Suomea ja muutaman kerran lähialueilla ulkomailla. Leirit tarjoavat joka kesä noin sadalle täysi-ikäiselle vapaaehtoiselle mahdollisuuden konkreettiseen luonnonsuojelutyöhön. Leireillä tehdään ruokapalkalla töitä päivittäin kahdeksasta seitsemääntoista. Leiriläiset maksavat itse matkansa leiripaikalle ja takaisin, muuten osallistuminen on maksutonta.

Kolin leiri on osa WWF Suomen ja Suomen kulttuurirahaston yhteistyöprojektia, joka mahdollistaa uhanalaisten perinneympäristöjen entistä tehokkaamman hoidon talkooleireillä. Hankkeessa yhdistyvät luonnonsuojelu, kulttuurityö ja vanha suomalainen talkoohenki. Yhteistyön avulla WWF:n talkooleirien määrä kasvaa kymmeneen leiriin kesässä, ja yhteensä kolmivuotisen hankkeen aikana järjestetään lähes 30 talkooleiriä ympäri Suomea.