Wyeth on yksi Suomen parhaista

Report this content

Wyeth Finland on tutkitusti Suomen kuudenneksi paras työpaikka. Wyeth osallistui Great Place to Work -kartoitukseen toista kertaa, ja sijoittui kärkisijoille pienten organisaatioiden sarjassa.

Suomen parhaat työpaikat valitaan pääosin työntekijöiden mielipiteiden perusteella. Wyethin maajohtaja Vesa Loponen on erittäin tyytyväinen tulokseen, sillä Wyeth on jo vuosien ajan investoinut voimakkaasti työhyvinvointiin ja mm. esimieskoulutukseen.

- Olemme viime vuosina määrätietoisesti kehittäneet organisaatiotamme ja pyrkineet lisäämään työviihtyvyyttä. Henkilöstöämme koulutetaan ja valmennetaan jatkuvasti. Innostamme työtekijöitä itse kertomaan toiveistaan viihtyvyyden suhteen, ja meillä painotetaan arvojemme mukaista yhteistyötä ja johtajuutta, Loponen toteaa.

Wyeth työllistää Suomessa 44 lääkealan ammattilaista.

Suomen parhaat työpaikat on puolueeton mittari

Suomen parhaat työpaikat -tutkimuksen toteuttaa Great Place to Work® Institute, joka kartoittaa vuosittain parhaat työpaikat 30 maassa ympäri maailman. Tutkimus perustuu yli 25 vuoden tutkimustyöhön ja on globaali hyvän työpaikan standardi.

Organisaation sijoittuminen kartoituksessa perustuu työntekijöille tehtävän kyselykartoituksen tuloksiin sekä asiantuntija-arvioon. Kaksi kolmasosaa pisteytyksestä perustuu henkilöstön näkemyksiin. Lisäksi jokainen osallistujayritys täyttää taustakyselyn organisaation henkilöstöjohtamiskäytännöistä. Great Place to Work® Institute Finlandin asiantuntijat arvioivat kyselyn tulokset. Asiantuntija-arvio muodostaa kokonaispisteytyksestä kolmanneksen. Suomen parhaat työpaikat -lista on puolueeton hyvän työpaikan mittari.

Suomen parhaat työpaikat valittiin nyt seitsemättä kertaa. Kaikista osallistujista julkaistaan parhaat työpaikat -listalla parhaiten sijoittunut kolmannes. Kilpailusarjoja on neljä: yleinen sarja (alle 500 työntekijää), suurten organisaatioiden sarja (yli 500 työntekijää), julkisten ja voittoa tavoittelemattomien organisaatioiden sarja sekä pienten organisaatioiden sarja (15–49 työntekijää).

Lisätietoja antaa:

Vesa Loponen, maajohtaja, Wyeth, 020 7414 870 tai LoponenV@wyeth.com