Elektroniikkayhtiö Xiaomi julkaisi ilmastostrategiansa - tavoitteena kasvihuonepäästöjen tiputtaminen huomattavasti vuoteen 2040 mennessä

Keskeisessä roolissa tavoitteiden saavuttamisessa ovat etenkin Xiaomin tutkimus- ja tuotekehitys.

Elektroniikkayhtiö Xiaomin hiljattain julkaiseman ilmastostrategian päästövähennystavoitteet pyritään yhtiön mukaan saavuttamaan etenkin tutkimalla ja kehittämällä puhtaampaa teknologiaa, laajentamalla elektroniikkajätteen kierrättämistä, sekä panostamalla kestävämpiin toimintoihin ja logistiikkaan.

Vuoteen 2030 mennessä hiilidioksidipäästöjen määrää keskeisimmiltä liiketoiminta-alueilta on tavoitteiden mukaan tarkoitus tiputtaa vähintään 70 % vuodesta 2021. Vuoteen 2040 mennessä päästöjä on pyrkimys tiputtaa vähintään 98 % vuoden 2021 tilanteesta.

Xiaomi investoi viime vuonna yli 50 prosenttia tutkimus- ja tuotekehitysresursseistaan puhtaamman teknologian kehittämiseen, ja panostuksilla on saatu aikaan jo merkittäviä vaikutuksia.

5G ja energiaa säästävä signaalinsiirtoteknologia:

Xiaomi on kasvattanut älypuhelmiensa virtatehokkuutta 5G-energiansäästöteknologioilla, kuten automaattisesti mukautuvalla laajakaistatekniikalla sekä virrankäytön optimoinnilla. Kehittyneet WLAN-sirut sekä WLAN:in tehonvalvonta ja dynaaminen lähetystekniikka ovat vähentäneet älypuhelinten virrankulutusta noin 30% verrattuna edelliseen sukupolveen.

Virtapihi näyttöteknologia:

Vaihtamalla puhelimen väriteema tummaksi, puhelimen näytöllä oleva sisältö muuttuu taustaltaan mustaksi ja näytön energiankulutusta voidaan vähentää jopa 70% tietyissä sovelluksissa.

Latausteknologia:

Vuonna 2022 yli 100 miljoonaa älypuhelinta ja päätelaitetta hyödynsi Xiaomin pikalatausteknologiaa, joka säästi melkein 57 miljoonaa kilowattituntia energiaa ja 24 852 tonnia CO2e päästöjä verrattuna perinteiseen pikalatausteknologiaan.

Ympäristöystävällisemmät pakkaukset:

Xiaomi vaihtoi AioT-tuotteidensa pakkaukset litistettäviin pahvilaatikoihin ja poisti pakkauksista muoviset kantokahvat. Tämän päivityksen myötä yhtiön tuotteiden paperinkulutus pakkauksissa väheni keskimäärin 0,3m² ja muovin osuutta karsittiin noin 80 grammaa tuotetta kohden.

Mediayhteydet Suomessa: xiaomi@hasanpartners.fi

Ms Alby Wan, (852) 6576 4930, alby.wan@hkstrategies.com

Ms Chelsy Chan, (852) 9604 1164, chelsy.chan@hkstrategies.com

Lisätietoja yhtiöstä löytyy osoitteesta https://blog.mi.com/en/.

Seuraa meitä: Facebook, Twitter ja Instagram.