• Xiaomi/

Valokuvaukseen panostava Xiaomi 13T-sarja lanseerattu kansainvälisillä markkinoilla

Xiaomi 13T ja Xiaomi 13T Pro tarjoavat erinomaista suorituskykyä ja upeita mahdollisuuksia valokuvaukseen yhdessä Leican kanssa suunnitellun kamerateknologian ansiota. Xiaomi 13T -sarjan rinnalla esitellyt Xiaomi Watch 2 Pro ja Xiaomi Smart Band 8, tarjoavat käyttäjille lukuisia ominaisuuksia hyvinvoinnin ja urheilun tueksi.

Berliini, Saksa, 26. syyskuuta 2023 - Xiaomi esitteli tänään uudet Xiaomi 13T -sarjan älypuhelimet sekä uudet AIoT-tuotteet kansainvälisille markkinoille. Yhdessä Leican kanssa suunnitellut Xiaomi 13T -sarjan tuotteet ovat valokuvaajien luottolaitteita ja pitkällä akunkestolla sekä kristallin kirkkaalla näytöllä varustetut Xiaomi 13T -sarjan tuotteet takaavat erinomaisen älypuhelinkokemuksen kaikissa tilanteissa.

Ammattimaista otetta Leican Pro-tason kuvausominaisuuksien avulla

Xiaomi 13T Pro ja Xiaomi 13T tarjoavat ammattimaisia valokuvauskokemuksia. Malleissa on kolmoiskamera, jossa on Leican kanssa yhteistyössä kehitetyt Summicron-objektiivit. 50 megapikselin laajakulmakamera on suunniteltu vangitsemaan enemmän valoa ja tukemaan suuren alueen kuvaamista, kun taas 12 megapikselin ultralaajakulmakamera on ihanteellinen panoraamakuvien ja upeiden maisemakuvien ottamiseen. Erilaiset Leica-suodattimet ja valokuvaustyylit tuovat uusia ulottuvuuksia kuvaukseen ominaisuuksia personoimalla ja esiasetuksia säätämällä.

Xiaomi 13T Pron avulla myös videokuvaukseen liittyvistä unelmista tulee totta. Xiaomi 13T Pro:n 10-bittisen LOG 4:2:0 H.265 -videotallennuksen tarjoaa ennennäkemättömän värin ja yksityiskohtien hallinnan. Kuten muutkin Xiaomin älylaitteet, on myös Xiaomi 13T Pro on suunniteltu tarjoamaan personoituja käyttökokemuksia. Laitteeseen voi tuoda omia värien määrittelyssä helpottavia LUT-tyylejä, jotka antavat videolle uniikin tunnelman. Xiaomi 13 Pro:ssa on  8K-videokuvausmahdollisuus ja Xiaomi 13T:n takakamerat tukevat 4K-videokuvausta kaikilla polttoväleillä.

Henkeäsalpaavia katselukokemuksia

Xiaomi 13T Pro ja Xiaomi 13T tarjoavat selkeyttä ja eloisia värejä. Katselukokemusta parantava 6,67 tuuman CrystalRes-näyttö tukee jopa 144 Hz:n virkistystaajuutta1 ja 1,5K (2712 x 1220) -resoluutiota. Xiaomi 13T -sarjassa käytetään 1200nitsin suurikirkkaista näyttöä, jonka huippukirkkaus on jopa 2600nits.2 Lisäksi se tarjoaa 100 % DCI-P3-kattavuuden3 68 miljardin värin tuella, mikä tarjoaa täydellisen HDR10+-yhteensopivuuden. Tämä parantaa kuvien tummien ja kirkkaiden osien välistä kontrastia, palauttaa yksityiskohtien todellisen tekstuurin ja tarjoaa suuremman värikylläisyyden tasapainottamisen. Xiaomi tarjoaa molempien mallien käyttäjille 100GB Google One -pilvitallennustilaa 6 kuukauden kokeilujakson ajan ja 3 kuukauden YouTube Premium -palvelun.4

Erinomaista suorituskykyä ja saumatonta käyttökokemusta

Sekä Xiaomi 13T Prossa että Xiaomi 13T:ssä on monia panostettu energiatehokkuuteen, minkä ansiosta käyttäjät voivat nauttia nopeammasta ja tehokkaammasta älypuhelinkokemuksesta. Xiaomi 13T Pro on varustettu MediaTek Dimensity 9200+ -piirisarjalla, jossa on nopea kahdeksanytiminen prosessori, jonka nopeus on jopa 3,35 GHz. Xiaomi 13T on varustettu MediaTek Dimensity 8200-Ultra -suorittimella, joka on rakennettu erinomaista energiatehokkuutta varten käyttäen uusinta TSMC:n 4 nm:n prosessia, joka mahdollistaa parannukset sekä suorittimen että näytönohjaimen suorituskyvyssä.

"MediaTek Dimensity 9200+ Xiaomi 13T Pro:ssa tuo lippulaivalaitteen suorituskyvyn ja erinomaisen energiatehokkuuden, ja MediaTek Dimensity 8200-Ultra Xiaomi 13T:ssä parantaa premium-älypuhelimen käyttökokemusta", sanoo JC Hsu, MediaTekin langattoman viestinnän liiketoimintayksikön varatoimitusjohtaja ja pääjohtaja.

Xiaomi 13T Pro tukee Xiaomi 120W HyperCharge -latausta, joka mahdollistaa 100 %:n latauksen vain 19 minuutissa.2 Molemmissa laitteissa on pikalatausmahdollisuus: Xiaomi 13T Pro saavuttaa 36 %:n ja Xiaomi 13T 21 %:n latauksen vain 5 minuutissa.2

Tyylikästä muotoilua sekä IP68-luokan veden- ja pölynkestävyys5

Xiaomi 13 -sarjan klassista muotokieltä edustavat Xiaomi 13T Pro ja Xiaomi 13T ovat saatavilla kahdessa värivaihtoehdossa: Alpine Blue ja Black. Alpine Blue -mallin takapaneelissa on ensiluokkaista pehmeää Xiaomi BioComfort -vegaaninahkaa, ja Meadow Green- ja Black-malleissa on kiiltävä lasinen takapaneeli. Laitteiden IP68-luokitus takaa, että ne ovat veden- ja pölynkestäviä.5

Xiaomi 13T ja Xiaomi 13T Pro sisältävät 4 vuoden Android-käyttöjärjestelmäpäivitykset sekä 5 vuoden tietoturvapäivitykset.

Xiaomi Watch 2 Pro: Tyyliä ja tehoa joka käyttökerralla

Googlen Wear OS -käyttöjärjestelmällä varustettu Xiaomi Watch 2 Pro tarjoaa älykkään, tyylikkään ja tehokkaan käyttökokemuksen. Yksi Xiaomi Watch 2 Pron merkittävimmistä ominaisuuksista on sen integrointi Googlen suosittujen sovellusten, kuten Google Walletin, Google Mapsin ja Google Assistantin, kanssa sekä kattavat terveys- ja kuntoilunseurantaominaisuudet¹¹. Xiaomi Watch 2 Pro on varustettu seuraavan sukupolven Snapdragon® W5 + Gen 1 -käyttöjärjestelmäalustalla, joka takaa, että se toimii nopeasti ja energiatehokkaasti. Käyttäjät pääsevät nauttimaan LTE-kelloyhteydestä¹², jonka ansiosta he voivat pysyä yhteydessä älypuhelimiinsa ilman, että niitä tarvitsee kantaa mukana kaikkialla. Xiaomi Watch 2 Pro tarjoaa yli 150 urheilutilaa, sekä kattavat mahdollisuudet analysoida urheilusuorituksia. Lisäksi kellossa on kattavat mahdollisuudet unen seuraamiseeni.

Xiaomi Watch 2 Pro on valmistettu tyyliä silmällä pitäen ja sen ruostumattomasta teräksestä valmistettu runko on saatavilla ylellisellä nahkarannekkeella tai kestävällä fluorikumirannekkeella. Sen korkearesoluutioisessa 1,43 tuuman AMOLED-näytössä on käännettävä kruunu ja pikavalintanäppäin, jolla navigointi on helppoa. Kelloa voi personoida lisää irroitettavilla rannekkeilla eri väreissä.

Xiaomi Smart Band 8: Urheiluominaisuudet kohtaavat tyylin

Xiaomi Smart Band 8 on uusin tulokas Xiaomin rannekevalikoimassa. Laitteessa on yli 150 urheilutilaa, jotka tarjoavat käyttäjille laajan valikoiman kuntoilutoimintoja valittavaksi. Rannekkeen voi asettaa erityiseen juoksijoille suunnattuun tilaan, jolloin laite seuraa juoksun kulkua sen ollessa kiinnitettynä kenkään. Xiaomi Smart Band 8 mahdollistaa koko päivän SpO2- ja sydämen sykkeen seurannalla, unen seurannalla ja jopa kuukautiskierron¹ tallennuksella ja ennustamisella.

Uusimmalla Apollo 4 Blue Lite -piirisarjalla varustettu Xiaomi Smart Band 8 tarjoaa erittäin sujuvan käyttökokemuksen. Sen päivitetyllä 190 mAh:n akulla voi laitetta käyttää jopa 16 päivän ajan yhdellä latauksella. Lisäksi uusi pikalatausominaisuus lyhentää latausaikaa vain yhteen tuntiin¹³.

5ATM vedenkestävyysluokituksen¹⁴ ansiosta Xiaomi Smart Band 8 soveltuu monenlaisiin ympäristöihin ja aktiviteetteihin. Laitteessa on 1,62 tuuman korkean resoluution AMOLED-näyttö, CORNING GG3 -lasikuori ja NCVM-metallirakenteinen kehys. Valittavana on kultainen tai grafiitinmusta värivaihtoehdon. Xiaomi Smart Band 8 tarjoaa lukemattomia mahdollisuuksia personointiin erilaisilla kellotaulujen ilmeillä ja vaihdettavilla rannekkeilla.

Tarkemmat tiedot Suomessa myyntiin tulevista laitteista julkaistaan myöhemmin.

1 Näyttö tukee enintään 144 Hz:n virkistystaajuutta. Näytön virkistystaajuus voi olla hieman erilainen eri sovellusliittymissä ja pelin kuvanlaadussa. Tutustu todelliseen kokemukseen.

2 Tiedot testattu Xiaomin sisäisissä laboratorioissa, todelliset tulokset voivat vaihdella. Todelliset mittaukset yksittäisten tuotteiden välillä voivat vaihdella. Kaikki tekniset tiedot riippuvat todellisesta tuotteesta. 19 min 100 %:iin testattu boost-tilassa.

3 100 %:n DCI-P3-peitto voi vaihdella näytön kirkkauden mukaan.

4 Tarjous on tarkoitettu vain uusille käyttäjille, ja siihen sovelletaan voimassa olevia ehtoja. Tarjouksen voi peruuttaa joustavasti milloin tahansa.

5 Laite on sertifioitu veden- ja pölynkestäväksi ainoastaan tietyissä laboratorio-olosuhteissa, jotka eivät vastaa tavanomaisia käyttöolosuhteita. Takuu ei kata nestevaurioita, jotka ovat aiheutuneet muissa kuin testiolosuhteissa. Suojaus saattaa heikentyä kulumisen, fyysisten vaurioiden ja/tai korjausta varten tarvittavan purkamisen vuoksi. Lisätietoja on Xiaomin virallisilla verkkosivuilla.

6 AdaptiveSync tukee 30/60/90/120/144Hz:n välillä vaihtamista.

7 Kosketusnäytteenottotaajuus voi vaihdella näytön sisällön mukaan.

8 Käytettävissä oleva tallennustila ja RAM-muisti ovat kokonaismuistia pienemmät laitteeseen esiasennettujen käyttöjärjestelmän ja ohjelmistojen tallennuksen vuoksi.

9 eSIM:n käyttö edellyttää langatonta palvelusuunnitelmaa. Tähän palvelusuunnitelmaan voi liittyä tiettyjä käyttörajoituksia palveluntarjoajan vaihtamisen ja verkkovierailujen yhteydessä (myös sopimuksen päättymisen jälkeen). eSIM:n saatavuus voi vaihdella maasta/alueesta ja operaattorista riippuen. Lisätietoja saat operaattoriltasi.

10 Wi-Fi 7/ Wi-Fi 6 -ominaisuudet voivat vaihdella alueellisen saatavuuden ja paikallisen verkkotuen mukaan. Wi-Fi-yhteydet (mukaan lukien Wi-Fi-taajuusalueet, Wi-Fi-standardit ja muut ominaisuudet, jotka on vahvistettu IEEE-standardin 802.11 eritelmissä) voivat vaihdella alueellisen saatavuuden ja paikallisen verkkotuen mukaan. Toiminto voidaan lisätä OTA-toiminnolla tarvittaessa.

¹¹ Tätä tuotetta ja sen ominaisuuksia ei ole suunniteltu lääketieteelliseksi laitteeksi, eikä niiden tarkoituksena ole ennustaa, diagnosoida, ehkäistä tai parantaa mitään sairauksia.

¹² LTE-yksittäisliitettävyys on saatavilla vain LTE-versioissa. LTE-version itsenäinen äänipuhelu edellyttää alkuperäistä pariliitosta kelvollisen Android 8.0- tai uudemman älypuhelimen ja erillisen kelvollisen langattoman liittymän kanssa.

¹³ Kaikki akun käyttöikää koskevat testitiedot ovat peräisin Xiaomin laboratoriosta. Akun kesto todellisessa käytössä riippuu useista tekijöistä, kuten asetuksista, toiminnasta, käyttötottumuksista ja ympäristöstä, ja se voi poiketa laboratoriotuloksista.

¹⁴ 5ATM vedenkestävyysluokitus perustuu ISO-standardiin 22810:2010.

Mediayhteydet Suomessa: xiaomi@hasanpartners.fi

Ms Alby Wan, (852) 6576 4930, alby.wan@hkstrategies.com

Ms Chelsy Chan, (852) 9604 1164, chelsy.chan@hkstrategies.com

Xiaomi on tällä hetkellä maailman kolmanneksi suurin älypuhelinvalmistaja, ja yhtiö on kehittänyt maailman johtavan, kuluttajille suunnatun IoT-alustan, johon on yhdistetty jo 351,1 miljoonaa älylaitetta. Luku ei sisällä älypuhelimia tai tietokoneita. Xiaomin laitteita on saatavilla yli 100 maassa ympäri maailmaa.

Elokuussa 2020 Xiaomi nousi toista kertaa Fortune Global 500 -listalle sijoittuen sijalle 422. Sijoitus parani 46 sijaa edelliseen vuoteen verrattuna. Yhtiö oli 7. listalle mahtuneiden internetyhtiöiden joukossa. Toukokuussa 2020 Xiaomi nousi jälleen Forbes Global 2000 -listalle sijoittuen sijalle 384.