Xiaomi 12 Lite: Tyylin edelläkävijä

Tänään Suomessa myyntiin tuleva Xiaomi 12 Lite pakkaa innovatiiviset ominaisuudet monipuoliseen lippulaivakokemukseen, joka on suunnattu nuorille edelläkävijöille.

Höyhenenkevyt ja tyylikäs ohut muotoilu tuovat Xiaomi 12 Liteen miellyttävän käsituntuman. Takakannen matta väritys tanssii kilpaa valon kanssa, joka ulottuu myös litteisiin reunoihin, mikä luo yksinkertaisen mutta hienostuneen esteettisen ilmeen. Laitteen takaosan kolme tyylikkäästi sijoitettua takakameraa välittävät korostuneen ylellisyyden tunteen.

Studiotason kolmoiskamera yksityiskohtaisten kuvien tallentamiseen

Xiaomi 12 Liten kolmoiskamerajärjestelmä koostuu HM2-sensorin 108 megapikselin pääkamerasta, 8 megapikselin ultralaajakuvakamerasta ja 2 megapikselin makrokamerasta. Kamerajärjestelmä on varusteltu silmän ja liikkeen seurannalla, jolloin kuvista tulee tarkkoja ja laadukkaita. Selfiekuvat onnistuvat 32 megapikselin etukameralla, jonka GD2-sensori, autofocus-tarkennus ja sisäänrakennetut kaksi led-valoa takaavat hyvät otokset joka tilanteessa. Muotokuvatilan tekoälyn avulla saadaan selfiekuviin syvyysterävyyttä ja HDR elävöittää kuvia.

Lippulaivatason suorituskyky ja turbolataus

Xiaomi 12 Lite on varusteltu Snapdragon® 778G järjestelmäpiirillä, joka takaa lippulaivatason 5G-suorituskyvyn. Järjestelmäpiiri on valmistettu 6 nanometrin prosessilla, ja kahdeksanytiminen suoritin maksimoi 5G-yhteydet ja suorituskyvyn akunkestosta tinkimättä. Monikerroksinen jäähdytysjärjestelmä varmistaa tehokkaan lämmön haihdutuksen.

4300 milliampeerin akku tukee vaivattomasti puhelimen jatkuvaa käyttöä. 67 watin turbolatauksella akku latautuu täyteen vain 41 minuutissa.² Xiaomi AdaptiveCharge-älylataus oppii algoritmin avulla käyttäjän yölliset lataustavat, jolloin se optimoi latauksen yöllä niin, että laite on täyteen ladattu juuri ennen käyttäjän heräämistä.

Katselu- ja kuuntelukokemus, joka vie mukanaan, joka päivä

Xiaomi 12 Liten 6,55 AMOLED-näyttö toistaa 68 miljardia väriä ja hyödyntää HDR10+ ja Dolby Vision-tekniikoita, jolloin katselukokemuksesta tulee ensiluokkainen. Korkea 120 hertsin virkistystaajuus ja 240 hertsin kosketusherkkyys tekevät näyttökokemuksesta sulavan. Sunlight mode 3.0, Reading mode 3.0 ja True Display tarjoavat silmäystävällisen käyttämisen ja minimoivat silmien rasituksen. Xiaomi 12 Lite on varusteltu myös stereokaiutinparilla ja Dolby Atmos-teknologialla, joka tarjoaa upean äänikokemuksen.

Suomessa myyntiin tulevan laitteen lokaalit tiedot löytyvät oheisesta taulukosta.

Xiaomi 12 Lite
Hinta 499€
Värit  Vaaleanpunainen, vihreä, musta
Mitat 159.30mm x 73.70mm x 7.29mm
Paino 173g
Jälleenmyyjät Elisa, DNA, Telia, Power, Verkkokauppa.com, Veikon Kone, Euronics

¹ 5G yhteys voi vaihdella alueellisen saatavuuden ja paikallisen operaattorin mukaan

² Tiedot ovat peräisin Xiaomin laboratorioista.

Mediayhteydet Suomessa: xiaomi@hasanpartners.fi

Ms Alby Wan, (852) 6576 4930, alby.wan@hkstrategies.com
Ms Chelsy Chan, (852) 9604 1164, chelsy.chan@hkstrategies.com

Xiaomi on tällä hetkellä maailman kolmanneksi suurin älypuhelinvalmistaja, ja yhtiö on kehittänyt maailman johtavan, kuluttajille suunnatun IoT-alustan, johon on yhdistetty jo 434 miljoonaa älylaitetta. Luku ei sisällä älypuhelimia tai tietokoneita. Xiaomin laitteita on saatavilla yli 100 maassa ympäri maailmaa.

Elokuussa 2022 Xiaomi nousi neljättä kertaa Fortune Global 500 -listalle sijoittuen sijalle 266. Sijoitus parani 72 sijaa edelliseen vuoteen verrattuna. Toukokuussa 2020 Xiaomi nousi jälleen Forbes Global 2000 -listalle sijoittuen sijalle 384.

Xiaomi kuuluu Hang Seng -indeksiin, Hang Seng China Enterprises -indeksiin ja Hang Seng TECH -indeksiin.

Lisätietoja yhtiöstä löytyy osoitteesta https://blog.mi.com/en/.

Seuraa meitä: FacebookTwitter ja Instagram