Xiaomi esittelee “Human x Car x Home” -älyekosysteeminsä Barcelonassa MWC-messuilla

Barcelona, 26.2.2024 – Xiaomi esittelee tänään Barcelonassa MWC-messuilla globaaleille markkinoille uuden “Human x Car x Home” -älyekosysteemin, joka mahdollistaa eri laitteiden saumattoman integraation. Ekosysteemin keskiössä oleva Xiaomi SU7 tarjoaa näkymän Xiaomin tulevaisuuden visiosta ja älylaitteiden yhteensopivuudesta.

”Xiaomilla teknologia tulee aina keskittymään ihmiseen. Innovaatiomme on suunniteltu ensisijaisesti käyttäjiemme tarpeiden pohjalta. 'Human x Car x Home' ilmentää tätä sitoutumistamme tarjota kattavia, paremmin yhteydessä olevia kokemuksia. Yhdistämällä ihmiset, autot ja kodit tavoitteenamme on luoda loppuun asti yhteenliitettyjä kokemuksia, jotka ylittävät kaiken nykyisin saatavilla olevan”, toteaa Daniel Desjarlais, Xiaomi Internationalin viestinnästä vastaava johtaja.

Esillä MWC-messuilla on myös muun muassa äskettäin julkaistut Xiaomi 14 -sarja ja Xiaomi Pad 6S Pro 12.4. Xiaomi Imagery Technology -alue tarjoaa lähikatsauksen Leican huippuluokan linssitekniikan integroimiseen Xiaomi-älypuhelimiin, samalla kun CyberDog 2 ja Xiaomin laaja laitevalikoima näyttäytyy vierailijoille.

Entistä kattavampi laitteiden yhteensopivuus

Xiaomin siirtyessä "Älypuhelin x AIoT" -vaiheesta eteenpäin, "Ihminen x Auto x Koti" -älyekosysteemi yhdistää saumattomasti henkilökohtaiset laitteet, älykodin tuotteet ja autot. Uusi, proaktiivinen ekosysteemi on suunniteltu sopeutumaan saumattomasti käyttäjän nykyisiin ja tuleviin tarpeisiin.

Xiaomi HyperOS sisältää järjestelmätason innovaatioita, jotka on suunniteltu edistämään esteetöntä monilaitteiden yhteistyötä ja varmistamaan johdonmukaisen toiminnan Xiaomi:n integroidulla älykkään elämän alustalla. "Ihminen x Auto x Koti" -älyälyekosysteemin perustana se integroi yli 200 tuotekategoriaa, jotka kattavat 600 miljoonaa maailmanlaajuista laitetta ja yli 95% käyttäjätilanteista¹.

Xiaomin ensimmäinen sähköajoneuvo - odotettu Xiaomi SU7 - rikkoo rajoja suorituskyvyssä, ekosysteemin integraatiossa ja mobiilissa älytilassa. Xiaomi SU7:n suunnittelun lisäksi Xiaomi on kehittänyt viisi keskeistä sähköajoneuvoteknologiaa: E-Moottori, CTB-integroitu akku, Xiaomi Valunvalutekniikka, Xiaomi Pilot -autonominen ajaminen ja Älykäs ohjaamo.

Robotiikan ja valmistamisen uusi aalto

MWC:ssä Xiaomi esittelee huipputeknologisen bioinspiroidun nelijalkaisen robotin, CyberDog 2. Robotti hyödyntää fuusiosensori- ja päätöksentekojärjestelmää, jossa on 19 anturia näkemistä, kosketusta ja kuulemista varten. Se on suunniteltu jäljittelemään oikean koiran liikkeitä, ulkonäköä ja vuorovaikutusta, kuvastaen Xiaomin edistyksellistä henkeä ja sitoutumista robotiikan rajojen laajentamiseen.

Xiaomi ei ainoastaan tuota edistyksellisiä teknologiatuotteita vaan jatkaa myös valmistuksen uudelleen määrittelyä. Smart Factory Phase II:n perustaminen Pekingin Changpingin kaupunginosaan korostaa Xiaomin tinkimätöntä sitoutumista tarjota vertaansa vailla olevaa laatua ja uraauurtavaa innovaatiota suoraan kuluttajalle.

Kestävämpi tulevaisuus

Xiaomi ei ole sitoutunut pelkästään tarjoamaan laadukkaita ja kestäviä tuotteita ja palveluita käyttäjilleen maailmanlaajuisesti, vaan asettaa myös ympäristönsuojelun ja kestävän kehityksen liiketoimintastrategiansa ytimeen. Xiaomi on sitoutunut saavuttamaan hiilidioksidineutraaliuden vuoteen 2040 mennessä ja on julkaissut ensimmäisen ilmastotoimintaa käsittelevän valkoisen kirjansa COP28:n aikana.

Nämä merkittävät saavutukset ovat linjassa Xiaomin aktiivisen osallistumisen kanssa tärkeisiin kestävyysaloitteisiin, kuten GE100% -aloitteeseen, joka kannattaa uusiutuvan energian laajaa käyttöönottoa, sekä vahvaan elektronisen jätteen kierrätysohjelmaan. Tukemalla pyrkimystään toimia kestävästi Xiaomi on ottanut käyttöön kiertotalouden mallin, jonka tavoitteena on kierrättää 38 000 tonnia elektronista jätettä vuosina 2022–2026. Tämä yhteinen ponnistus kuvastaa Xiaomin kokonaisvaltaista lähestymistapaa korkean teknologian ratkaisujen ja ympäristöystävällisyyden välisen kuilun umpeen kuromiseen, muokaten teknologia-alan roolia kestävän tulevaisuuden edistäjänä.

¹ Tiedot perustuvat Xiaomin Corporationin vuoden 2023 kolmannen neljänneksen tulostiedotteeseen.

Mediayhteydet Suomessa: xiaomi@hasanpartners.fi

Ms Alby Wan, (852) 6576 4930, alby.wan@hkstrategies.com