Xiaomi esitteli globaalisti lippulaivatuotteita sisältävän Xiaomi 12 -sarjan, sekä kaksi AIoT-tuotetta

Tekoälyn algoritmit ja viimeisin Snapdragon-piirisarja nostavat lippulaivapuhelimen määritelmän kokonaan uudelle tasolle. Xiaomi julkisti tänään globaalisti uuden Xiaomi 12 -sarjan, sekä Xiaomi Watch S1 -kellon ja Xiaomi Buds T3 Pro -kuulokkeet.

Suomi, Helsinki 15.3.2022. Johtava teknologiayritys Xiaomi on tänään julkistanut uuden Xiaomi 12 -sarjan sekä kellon ja kuulokkeet globaaleille markkinoille. Suomessa tullaan 12-sarjan laitteista näkemään ensimmäisenä Xiaomi 12 Pro, Xiaomi 12, Xiaomi Watch S1 sekä Xiaomi Buds T3 Pro. Huippuunsa viilattuja ja kehitettyjä toimintoja pyörittää Xiaomin hyödyntämä tekoäly, alan viimeisimmän teknologian mahdollistamat ominaisuudet ja suuri prosessontivoima, joka mukautuu käyttäjän tarpeisiin ennakoiden ne sulavasti.

Xiaomi 12 -sarja on suunniteltu tarjoamaan keinoja tarttumaan jokaiseen hetkeen ja tekemään niistä ikimuistoisia. Laitteista löytyy lippulaivatason muokkausmahdollisuudet videoille, sekä täydellinen viihteen tehopakkaus. Huippuunsa viilattujen ja kehitettyjen toimintojen kokonaisuuteen lukeutuu Xiaomin kehitetty tekoälyalgoritmi, suuri prosessontivoima sekä kaikin puolin uudelle tasolle nostettu käyttäjäkokemus.

Taltioi elokuvatason sisältöä milloin vain

Xiaomi 12 -sarjan laitteet mahdollistavat elokuvatasoisen sisällön taltioimiseen ympäristöstä ja tilanteesta riippumatta, oli kyseessä sitten liikkuva kuvauskohde tai haastavat olosuhteet. Kaikista Xiaomi 12 -sarjan laitteista löytyy kolmoiskamerarakenne johon kuuluu Xiaomi 12 Pro ja Xiaomi 12 -malleissa 50 megapikselin laajakuva-pääkamera sekä ominaisuudet 8K sisällön kuvaamiselle.

Xiaomi 12 Pro:n kolmoiskamerarakenne on markkinoiden huippuluokkaa ja yhdistelee viimeisintä teknologiaa. Kamerayhdistelmästä löytyy muun muassa  Sonyn IMX707 ultra-large pääsensori, joka avustaa tarkkuudessa viimeisimpien innovaatioiden avulla. Xiaomi 12 -mallista löytyy puolestaan 13 megapikselin ultra-laajakulmakamera, jonka rinnalla toimii 5 megapikselin telemakro-kamera.

Xiaomin 12 -sarjan laitteista löytyy vaikuttavan koneiston lisäksi patentoituja tekoälyä hyödyntäviä toimintoja jotka auttavat saamaan kuvattavista hetkistä kaiken irti. Tekoäly tunnistaa muun muassa kuvattavan kohteen ja auttaa tarkennuksessa, sekä avustaa kuvaajaa hämärämmissä olosuhteissa, tehden kuvista ja videoista selkeämpiä kuin koskaan ennen.

Ensiluokkainen prosessori, joka ei kuumene kovassakaan käytössä

Xiaomi 12 -sarjan huippuluokan laitteiden taustalta löytyy Qualcommin viimeisintä teknologiaa hyödyntävä Snapdragon 8 Gen 1 -prosessori. 4 nanometrin tuotantotekniikalla valmistettu prosessori lupaa kasvattaa grafiikkaprosessorin renderointikykyä yli 30 % kasvattaen samalla laitteen energiatehokkuutta 25 % aiempaan verrattuna1. Laitteet hyödyntävät tavattoman nopeaa UFS 3.1 -tallennusmuistia, joten yhdessä LPDDR5 RAM -keskusmuistin kanssa aineistot ovat käytettävissä  käden käänteessä.

Huikeaa suorituskykyä tasapainottaa myös laitteeseen sisällytetty jäähdytysjärjestelmä, joka pitää huolen siitä, että laite pysyy mukavan viileänä myös kovassa käytössä.

Viihdekokemuksen uusi ulottuvuus

Kuvien ja videoiden kuvaamisen lisäksi Xiaomi 12 -sarja tarjoaa uuden tavan myös nauttia sisällöistä. Xiaomi 12 -sarjan laitteet on varustettu AMOLED Dot Display -näytöllä, jotka hyödyntävät TrueColor-ominaisuuksia ja ovat saaneet DisplayMatelta merkinnän A+. Näyttö säilyy naarmuttomana Corning® Gorilla® Glass Victus® -näytönsuojauksen ansiosta. Värit ja pienimmätkin yksityiskohdat erottuvat näytöllä alan johtavan, Dolby Vision® -teknologian ansiosta.

Xiaomi 12 -sarjan laitteet hyödyntävät myös kaiutinjärjestelmässään SOUND BY Harman Kardonia, ja luovat ensiluokkaisen kuuntelukokemuksen Dolby Atmos -teknologiaa hyödyntäen niin, ettei mikään äänen yksityiskohta jää kuulematta. Xiaomi 12 Pron kaksi bassokaiutinta ja kaksi diskanttikaiutinta toistavat kaikki äänen vivahteet, kun taas muut sarjan laitteet tuottavat tasapainotettua, erityisesti pelaamiseen tai videoiden katseluun soveltuvaa ääntä.

Käyttökokemuksen viimeistelee Xiaomi 12 -sarjassa oleva globaalisti tänä vuonna lanseerattu MIUI 13 -käyttöjärjestelmä. Päivitys pitää sisällään tehokkaamman muistin hyödyntämisen, prosessointitehon sekä aiempaa pidemmän akunkeston.

Uuden sukupolven latausominaisuudet

Xiaomi 12 Pro -mallista löytyy uskomattoman nopea 120 watin HyperCharge-lataustoiminto joka lataa 4,600 mAh akun täyteen vain 18 minuutissa hyödyntäen Boost-tilaa2. Xiaomi 12 -mallin sisältä löytyy 4,500 mAh akku jota saa ladattua langallisella 67W turbolatauksella. Monipuolisiin ja älykkäisiin latausominaisuuksiin kuuluu niin langallinen kuin langaton vaihtoehto, sekä AdaptiveCharge-toiminto joka lataa laitteen älykkäästi pidentäen akunkestoa ja huomioiden yksilölliset latausrutiinit.

Erityistä huomioitavaa viihteen suurkuluttajalle:

Xiaomi 12 Pro:n huippuresponsiivinen näyttö joka takaa uskomattoman sulavan katselun ja selailun. Näytön virkistystaajuus mukautuu myös älykkäästi sisällön mukaisesti.

Muotoilussa käyttäjä on ollut keskiössä. 12 sarjan laitteet istuvat mukavasti käteen ja mahtuvat helposti taskuun.3

Xiaomi 12 Pro on SGS Eye Care Display -sertifioitu, eli silmät eivät väsy pitkänkään katselurupeaman aikana.

YouTube Premium käyttöön ilmaiseksi jopa kolmeksi kuukaudeksi kaikissa Xiaomi 12 -sarjan laitteissa.4

Xiaomi Watch S1 - urheilua ja elämänhallintaa yhdessä laitteessa tms

Xiaomi Watch S1 on luotu yhdistämään kaikki nykypäivän menevän arjen vaatimukset niin tekniikan kuin ulkokuorenkin puolesta. Kelloa pääsee muokkaamaan omannäköisekseen niin käyttöliittymän avulla, kuin esimerkiksi valitsemalla 200 kellotauluvaihtoehdon lomasta mieluisan. Kellon personoiminen onnistuu myös vaihtelemalla rannekkeita  tyylikkään nahkaisen sekä eriväristen likaa hylkivien urheiluun sopivien vaihtoehtojen joukosta.5

Xiaomi Watch S1 on oivallinen arjen kumppani. Päivän askareet sujuvat käden käänteessä kun kellosta näkyvät puhelimeen tulevien ilmoitukset, minkä lisäksi kellosta löytyy tuki Bluetooth puheluille, Mastercard NFC maksuominaisuudelle6, Amazon’s Alexa built-in voice assistant6 sekä kätevä langaton latausmahdollisuus.

Aktiiviselle liikkujalle Xiaomi Watch S1 tarjoaa huippuominaisuuksia terveyden ja liikkumisen seuraamiseen. Kellosta löytyy 117 eri urheiluprofiilia sekä 19 profiilia työntekoon.  Xiaomi Watch S1 pitää ohjat käsissä puolestasi pysymällä saumattomasti kiinni GPS-yhteydessä sekä seuraamalla kehosi ja terveytesi kaikkia merkkejä. Tiedot saa helposti synkronisoitua Stavaan sekä Applen terveyssovelluksiin.

Keskivertokäyttäjällä  XIaomi Watch S1:n akku kestää 12 päivää standby-tilassa sekä 24 päivää virransäästötilassa.8

Xiaomi Buds 3T Pro - Paras kuuntelukokemus tilanteessa kuin tilanteessa

Xiaomi esittelee viimeisimmän kuulokemallinsa Xiaomi Buds 3T Pro:n Suomen markkinoille, tarjoten käyttäjilleen uuden sukupolven kuuntelukokemuksen. Studiotason kuuntelukokemukseen kuuluu aina rikkaat yksityiskohdat sekä säröäänien minimoiminen.

Xiaomi Buds 3T Pro kuulokkeista löytyy myös kyseisen hinta- ja tuoteluokan johtava taustamelunvaimennus. Käyttäjä voi valita kuhunkin tilanteeseen sopivimman vaihtoehdon kolmesta eri tasosta, joista tehokkain yltää jopa 40 dB asti9. Adaptiivinen melunvaimenneus mukautuu saumattomasti ympäristöön ja vaihtuviin melutasoihin kun taas Transparency-tilassa käyttäjä pysyy ympäristölleen valppaana huomion herpaantumatta.

Tämän lisäksi Xiaomi Buds 3T Pro kuulokkeet ovat varustettu uuden sukupolven Dimensional äänentoistotoiminnolla joka luo 360-asteisen kuuntelukokemuksen imitoiden konserttiympäristöä tai kotiteatteria. Mukaansatempaava äänentoistokokemus on viety äärimmilleen lisäämällä kuulokkeisiin myös pään liikkeitä seuraava toiminto, jonka avulla pienimmätkin äänimaailman yksityiskohdat pysyvät kirkkaana, kuuntelijan pään liikkeet huomioimalla.

Xiaomi Buds 3T Pro kuulokkeet voi yhdistää kahteen laitteeseen kerralla joten käyttäjä voi helposti vastata vaikka puhelimeen työskennellessään kannettavalla tietokoneella. Yhdellä latauksella kuunteluaikaa saa kuuden tunnin edestä, kun taas kuulokkeiden langattomasti ladattava kotelo pidentää kuunteluajan jopa 24 tuntiin.10

Suomessa myyntiin tulevien laitteiden tarkemmat yksityiskohdat selviävät myöhemmin.

1. Datan lähde: Qualcomm Technolofies, Inc. 2022

2. Datan lähde: Xiaomi labs, 2022

3. Tuotteen todellinen voi vaihdella laitteiden välillä.

4. Saatavuus voi vaihdella markkinoittain. Tarjous on voimassa uusille käyttäjille ja käyttöehdot ovat voimassa. Tilauksen voi perua milloin tahansa. Lisätietoja: https://event.mi.com/global/youtubepremium.

5. Xiaomi Watch S1 mustassa värissä tulee kahdella mustalla rannekevaihtoehdolla. Hopeisessa Xiaomi Watch S1:ssä mukana tulevat rannekevaihtoehdot ovat harmaa ja ruskea.

6.  Mastercardin saatavuus voi vaihdella markkinoittain.

7. Amazon Alexan saatavuus voi vaihdella markkinoittain.

8. Perustuu laboratoriossa mitattuihin arvoihin. Todellinen akun kesto voi vaihdella.

9. 40 dB melunvaimennuksen testaaja: National Institute of Metrology, Kiina. Kuulokkeiden eri taustamelunvaimennuksen tilat saatavilla vain valikoituihin Xiaomi- ja Redmi-laitteisiin.

10. Perustuu laboratoriossa mitattuihin arvoihin. Todellinen akun kesto voi vaihdella.

Mediayhteydet Suomessa: xiaomi@hasanpartners.fi

Ms Alby Wan, (852) 6576 4930, alby.wan@hkstrategies.com
Ms Chelsy Chan, (852) 9604 1164, chelsy.chan@hkstrategies.com

Lisätietoja yhtiöstä löytyy osoitteesta https://blog.mi.com/en/.

Seuraa meitä: Facebook, Twitter ja Instagram.