Xiaomi ja Leica aloittavat pitkäkestoisen yhteistyön - ensimmäiset makupalat mobiilikuvaamisen uudesta aikakaudesta nähdään heinäkuussa

Mobiilikuvaamisen kehittäminen yhä korkeammalle tasolle on intohimo, jonka sekä Xiaomi että Leica jakavat. Kaksi alansa huippua yhdistää nyt voimansa kamerateknologian suorituskyvyn ja valokuvauskokemuksen nostamiseksi uusiin ulottuvuuksiin.

Helsinki, 24. toukokuuta, 2022 – Maailman johtava kuluttajaelektroniikkaan ja älytuotteisiin keskittynyt Xiaomi, ja ikoninen kameravalmistaja Leica julkistavat mobiilikuvaamiseen keskittyvän strategisen kumppanuutensa. Leican brändi ja tuotteet tunnetaan erityisesti laadukkaasta teknologiasta ja korkeatasoisesta saksalaisesta osaamisesta. Ensimmäinen yhteistyössä kehitetty älypuhelin julkistetaan heinäkuussa.

Xiaomin kehityksen ja markkina-osan kasvun taustalla on Xiaomin perustamisesta asti ollut jatkuva panostaminen viimeisimpiin teknologisiin innovaatioihin ja kilpailukykyisiin hintoihin, jotta kaikilla maailmassa olisi mahdollisuus parhaaseen mahdolliseen teknologiaan. Xiaomin laitteita myydään yli sadassa maassa, ja yhdessä tutkimus- ja tuotekehityksen kanssa, Xiaomista on tullut keskeinen kuluttajille suunnatun elektroniikan ja älylaitteiden toimialajohtaja. Huippuunsa hiottu Xiaomin kamerateknologia tarjoaa mobiilikuvaamisen ystävälle vertaansa vailla olevat mahdollisuudet kuvata niin muotokuvia kuin maisemia kaikkina vuorokaudenaikoina.

Yli sadan vuoden ajan Leica Camera on luonut rakenteeltaan keveitä kameroita, jotka ovat olleet erityisesti katuvalokuvaamisesta kiinnostuneiden suosiossa. Maailmanluokan laatua olevat optiset linssit ovat saavuttaneet suosion koko valokuvausyhteisössä. Nerokkaalla optisella suunnittelulla ja asiantuntijuudella varustetut Leican kamerat tunnistetaan jo kaukaa punaisesta ympyrästä, ja kamerat ovatkin saksalaisen teknologian taidonnäyte parhaimmillaan. Kamerat mahdollistavat ensiluokkaisia valokuvia, ja Leican valmistamat kamerat houkuttelevatkin käyttäjikseen niin tunnettuja valokuvaajia kuin uusia ja nousevia lahjakkuuksia ympäri maailman.

Xiaomi ja Leica jakavat saman kunnianhimon mobiilikuvaamisen tulevaisuudesta. Molemmat yritykset kehittävät intohimoisesti kuvauskokemusta niin teknologisen kehityksen kuin esteettisten tekijöidenkin keinoin.

– Xiaomin keskiössä on ultimaattinen käyttäjäkokemus, ja toiveissamme on aina siintänyt tahto viedä mobiilikuvaamisen mahdollisuudet äärimmilleen. Xiaomin ja Leican yhteistyö nostaa Xiaomin laitteiden kuvausteknologiaa entisestään. Yhteistyön myötä Xiaomi ja Leica yhdistävät voimansa designin, innovatiivisen teknologian ja tuotefilosofian saralla, Xiaomi Groupin toimitusjohtaja, perustaja ja hallituksen puheenjohtaja Lei Jun kertoo.

– On suuri kunnia julkistaa pitkäkestoinen ja strateginen kumppanuutemme Xiaomin kanssa tänään. Leica ja Xiaomi ovat molemmat maailmanluokan premium-brändejä, ja osana yhteistyötä molemmat tahot ovat onnistuneesti pyrkineet kohti yhteistä tavoitettamme; uuden ajan mobiilikuvaamisen tarjoaminen kuluttajille. Tarjoamme kuluttajille erinomaisen valokuvausteknolgian, klassisen Leican estetiikan, rajoittamattoman luovuuden, sekä täysin uuden mobiilikuvaamisen aikakauden, lisää Leica Camera AG:n toimitusjohtaja Matthias Harsch.

Mediayhteydet Suomessa: xiaomi@hasanpartners.fi

Ms Alby Wan, (852) 6576 4930, alby.wan@hkstrategies.com
Ms Chelsy Chan, (852) 9604 1164, chelsy.chan@hkstrategies.com

Lisätietoja yhtiöstä löytyy osoitteesta https://blog.mi.com/en/.

Seuraa meitä: Facebook, Twitter ja Instagram.

Leica Camera-A Partner for Photography

Leica Camera AG is an international, premium manufacturer of cameras and sports optics. The legendary reputation of the Leica brand is based on a long tradition of excellent quality, German craftsmanship and German industrial design, combined with innovative technologies. An integral part of the brand's culture is the diversity of activities the company undertakes for the advancement of photography. In addition to the Leica Galleries and Leica Akademies spread around the world, there are the Leica Hall of Fame Award and, in particular, the Leica Oskar Barnack Award (LOBA), which is considered one of the most innovative sponsorship awards existing today. Furthermore, Leica Camera AG, with its headquarters in Wetzlar, Hessen, and a second production site in Vila Nova de Famalicão, Portugal, has a worldwide network of its own national organisations and Leica Retail Stores.