• Xiaomi/

Xiaomin älypuhelimista löydetty äärimmäisen rajattu haavoittuvuus ei vaikuta laitteiden turvallisuuteen

Älypuhelimista löydettyjä haavoittuvuuksia selvitetään. Taustalla oleva Wechat Pay -mobiilimaksusovellus ei ole Suomessa laajasti käytössä.

Xiaomin älypuhelimista löydetyn haavoittuvuuden syytä selvitetään ja korjataan.

– Haavoittuvuuden syy on identifioitu ja tekninen tiimimme tekee läheistä yhteistyötä kumppaniemme kanssa riskin poistamiseksi. Korjausprosessi on jo käynnissä. Haavoittuvuus koski vain hyvin rajattua määrää laitteita ja edellytti äärimmäisen kehittynyttä hakkerointia. Vaikutukset ovat siis hyvin rajallisia, eikä käyttäjille koidu menetyksiä, Xiaomilta kerrotaan.

Wechat Pay -mobiilimaksusovelluksen käyttäjäryhmä on Suomessa kapea.

Mediayhteydet Suomessa:xiaomi@hasanpartners.fi

Ms Alby Wan, (852) 6576 4930, alby.wan@hkstrategies.com
Ms Chelsy Chan, (852) 9604 1164, chelsy.chan@hkstrategies.com

Xiaomi on tällä hetkellä maailman kolmanneksi suurin älypuhelinvalmistaja, ja yhtiö on kehittänyt maailman johtavan, kuluttajille suunnatun IoT-alustan, johon on yhdistetty jo 434 miljoonaa älylaitetta. Luku ei sisällä älypuhelimia tai tietokoneita. Xiaomin laitteita on saatavilla yli 100 maassa ympäri maailmaa.

Elokuussa 2022 Xiaomi nousi neljättä kertaa Fortune Global 500 -listalle sijoittuen sijalle 266. Sijoitus parani 72 sijaa edelliseen vuoteen verrattuna. Toukokuussa 2020 Xiaomi nousi jälleen Forbes Global 2000 -listalle sijoittuen sijalle 384.

Xiaomi kuuluu Hang Seng -indeksiin, Hang Seng China Enterprises -indeksiin ja Hang Seng TECH -indeksiin.

Lisätietoja yhtiöstä löytyy osoitteesta https://blog.mi.com/en/.

Seuraa meitä: FacebookTwitter ja Instagram.