• Xiaomi/

Xiaomin sähköpotkulaudat tarjoavat mutkattomuutta arvostaville mukavia ja luotettavia tapoja liikkua kaupungilla hintaluokasta huolimatta

Syksyn tullen on ajankohtaista pohtia arjen liikkumista ja varmistaa, että työpaikalle, harrastuksiin ja kouluun pääsee mahdollisimman tehokkaasti ja vaivattomasti. Xiaomi esittelee kaksi eri hintaluokan sähköpotkulautaa, joista jokainen löytää omiin tarpeisiinsa sopivan kulkupelin.

Xiaomi Electric Scooter 3 lupaa vastinetta rahalle

Xiaomi Electric Scooter 3 -sähköpotkulauta on arjen tehopakkaus, joka tarjoaa todellista vastinetta rahalle. Laitteen akku tarjoaa virtaa jopa 30 kilometrin matkalle yhdellä latauksella. Xiaomi Electric Scooter 3 osaa hyödyntää hidastuskitkaa laitteen käyttövoimana ja älykäs akkuteknologia suojaa akun käyttöikää. Sähköpotkulaudassa on kaksinkertainen jarrutusjärjestelmä, joka takaa turvallisen jarruttamisen. Etupyörän lukkiutumaton E-ABS-jarru ja takapyörän levyjarru pehmentävät jarrutusta. Lisää turvallista ajoa lisäävät isokokoiset 8,5 tuuman ilmatäytteiset renkaat, jotka ovat suunniteltu kestämään kulutusta ja esimerkiksi teräviä kiviä.

Xiaomi Electric Scooter 3 -sähköpotkulauta on mukava ajaa sen kevyen mutta tukevan ajotuntuman ansiosta. Kumipäällysteiset renkaat tuntuvat mukavalta ajopinnasta riippumatta ja vahvistettu keskiö takaa mukavan liikkumisen epätasaisesta ajopinnasta riippumatta. Sähköpotkulauta voidaan taittaa kasaan ja se painaa vain 13,2 kg, minkä ansiosta se sujahtaa helposti auton takatilaan tai mukaan julkisiin kulkuneuvoihin. Tyylikäs design on saatavilla kahdessa eri värissä, mustana ja harmaana. Xiaomi Electric Scooter 3 on parhaillaan tarjouksessa Telialla ja Elisalla hintaan 369€.

Sähköpotkulautojen timantti: Xiaomi Electric Scooter 4 Ultra

Xiaomin keväällä Suomessa julkaisema Xiaomi Electric Scooter 4 Ultra on tarkoitettu heille, jotka ovat valmiita panostamaan sähköpotkulautaansa. Laite tarjoaa kaiken, mitä liikkumisen mukavuutta ja mutkattomuutta arvostava kaipaa. Laitteen jousitus etu- ja takarenkaassa mahdollistaa pehmeän ja tasaisen kulun, kun jousitus reagoi mahdollisiin töyssyihin matkalla. Matka ei tyssää myöskää rengasrikkoon, sillä 10’’ Xiaomi DuraGel -renkaat paikkaavat itsestään pienet lovet ja viillot renkaassa.

Sähköpotkulaudan kestävä akku kestää jopa 70 kilometrin ajan, ja akku latautuu täyteen 6,5 tunissa 124W adapterilla. Lisää ajomukavuutta sähköpotkulautaan tuovat 17 senttiä leveä seisonta-alusta, ja laitteen neljä eri ajotapaa, joista kukin on optimoitu parhaiten eri nopeuksille ajettaessa. Laitteen maksiminopeus on 25 kilometriä tunnissa, mihin nopeuteen se kiihtyy pysähdyksistä neljässä sekunnissa. Aiempaa tehokkaampi rakenne ja laitteen 940W maksimivoima mahdollistavat nyt myös 120 kilon kantavuuden ajomukavuudesta tinkimättä. IP-luokituksen IP55 ansiosta laite kestää myös katupölyn ja lätäköt pölyn- ja roiskeenkestävyytensä ansiosta.

Sovellus tuo uuden ulottuvuuden ajamiseen

Ajomukavuuden ja käyttökokemuksen voi nostaa vielä korkeammalle tasolle yhdistämällä laitteen Xiaomi Home -sovellukseen, jolloin sovelluksen avulla on puhelimesta helppo tarkastella ajodataa, jäljellä olevaa akkua ja mahdollisia notifikaatioita laitteen kunnosta.

Xiaomi Electric Scooter 3 -sähköpotkulaudan helppo liikuteltavuus ja hinta-laatu-suhde ovat herättäneet erityistä kiinnostusta.

– Xiaomi Electric Scooter 3 tarjoaa erinomaiset ominaisuudet ja sopii monen budjettiin. Sähköpotkulaudan taitettavan rakenteen ja kevyen painon ansiosta se on helppo kuljettaa mukana vauhdikkaassa arjessa ja sen saakin helposti esimerkiksi auton takatilaan. Lukkiutumaton kaksoisjarrujärjestelmä takaa turvallisen jarruttamisen ja renkaiden materiaali on suunniteltu kestämään teräviä kulmia, Xiaomin myynnistä kerrotaan.

Mediayhteydet Suomessa: xiaomi@hasanpartners.fi

Ms Alby Wan, (852) 6576 4930, alby.wan@hkstrategies.com

Ms Chelsy Chan, (852) 9604 1164, chelsy.chan@hkstrategies.com

Xiaomi on tällä hetkellä maailman kolmanneksi suurin älypuhelinvalmistaja, ja yhtiö on kehittänyt maailman johtavan, kuluttajille suunnatun IoT-alustan, johon on yhdistetty jo 351,1 miljoonaa älylaitetta. Luku ei sisällä älypuhelimia tai tietokoneita. Xiaomin laitteita on saatavilla yli 100 maassa ympäri maailmaa.

Elokuussa 2020 Xiaomi nousi toista kertaa Fortune Global 500 -listalle sijoittuen sijalle 422. Sijoitus parani 46 sijaa edelliseen vuoteen verrattuna. Yhtiö oli 7. listalle mahtuneiden internetyhtiöiden joukossa. Toukokuussa 2020 Xiaomi nousi jälleen Forbes Global 2000 -listalle sijoittuen sijalle 384.