AAPO NIKUNEN YIT-KONSERNIN RAHOITUKSEN JOHTOTEHTÄVIIN

LEHDISTÖTIEDOTE  3.4.2009 klo 13.15

AAPO NIKUNEN YIT-KONSERNIN RAHOITUKSEN JOHTOTEHTÄVIIN

Varatuomari, MBA Aapo Nikunen (43) on nimitetty 1.7.2009 lukien YIT-konsernin rahoituksen johtotehtäviin. Aapo Nikunen ottaa vastaan YIT-konsernin rahoitusjohtajan tehtävän myöhemmin sovittavana ajankohtana nykyisen rahoitusjohtajan Jaakko Mäkysen siirtyessä eläkkeelle.

Aapo Nikusella on laaja ja monipuolinen kokemus kiinteistöalan ja teollisuuden rahoitusjärjestelyistä. Tällä hetkellä Aapo Nikunen toimii kiinteistösijoitukseen erikoistuneen Aberdeen Property Investorsin Itä-Euroopan toimintojen talous ja operatiivisena johtajana asemapaikkanaan Kööpenhamina.
Tätä ennen hän on toiminut Metsä Group Financial Services Oy:n toimitusjohtajana.

Aapo Nikunen raportoi talousjohtaja Sakari Ahdekivelle.

Lisätietoja: talousjohtaja Sakari Ahdekivi, 020 433 2258, sakari.ahdekivi@yit.fi

Veikko Myllyperkiö Viestintäjohtaja

Jakelu: keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden pal-veluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Poh-joismaissa, Venäjällä, Baltian maissa sekä Keski-Euroopassa. Vuonna 2008 YIT:n liikevaihto oli 3,9 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on yli 25 000. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä. www.yit.fi