ABB:N POHJOISMAIDEN, BALTIAN JA VENÄJÄN

ABB:N POHJOISMAIDEN, BALTIAN JA VENÄJÄN BUILDING SYSTEMS - LIIKETOIMINNOT SIIRTYIVÄT YIT:LLE

YIT-Yhtymä Oyj on tänään maksanut ABB Ltd:lle kauppasummana 169,2 miljoonaa euroa ABB:n Building Systems -liiketoiminnoista Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Baltian maissa ja Venäjällä. Building Systems tarjoaa talotekniikka-, kiinteistö- ja teollisuuspalveluita.

Kauppasumma määräytyi YIT:n ja ABB:n 4.7.2003 allekirjoittaman kauppaa koskevan sopimuksen mukaisesti siten, että yrityskaupan arvosta vähennettiin liiketoimintakauppoina ostettavien liiketoimintojen siirtyvien tase-erien varojen ja velkojen negatiivinen erotus. Kauppasumma täsmennetään lopullisesti marraskuussa 2003, kun elokuun lopun tilannetta koskevat tilintarkastetut taselaskelmat ovat valmistuneet.

Kaupan voimaanastuminen edellytti kilpailuviranomaisten hyväksyntää. Suomen kilpailuvirasto hyväksyi kaupan Suomen osalta 18.7.2003 ja Konkurrensverket Ruotsin osalta 23.7.2003. Liettuan kilpailuviranomainen hyväksyi kaupan 28.8.2003. Kauppa toteutui 29.8.2003 ja liiketoiminnot siirtyivät YIT:lle samana päivänä.

YIT rahoittaa yrityskaupan lainarahoituksella.

YIT-YHTYMÄ OYJ

Veikko Myllyperkiö viestintäjohtaja

Lisätietoja antavat: Konsernijohtaja Reino Hanhinen, YIT-Yhtymä Oyj, puh. 020 433 2454, reino.hanhinen@yit.fi Varatoimitusjohtaja Esko Mäkelä, YIT-Yhtymä Oyj, puh. 020 433 2258,esko.makela@yit.fi Viestintäjohtaja Veikko Myllyperkiö, YIT-Yhtymä Oyj, puh. 020 433 2297, veikko.myllyperkio@yit.fi Yrityssuunnittelujohtaja Sakari Toikkanen, YIT-Yhtymä Oyj, puh. 020 433 2336, sakari.toikkanen@yit.fi Toimitusjohtaja Juhani Pitkäkoski, YIT Installaatiot Oy, puh. 020 433 3738, juhani.pitkakoski@yit.fi Sijoittajasuhdepäällikkö Petra Thorén, YIT-Yhtymä Oyj, puh. 020 433 2635, petra.thoren@yit.fi

JAKELU: Helsingin Pörssi, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi