Arvopaperimarkkinalain 9 luvun 10 pykälän mukainen ilmoitus omistusosuuden muuttumisesta YIT Oyj:ssä

PÖRSSITIEDOTE                  12.1.2016 KLO 18.00

YIT Oyj on 12. tammikuuta 2016 vastaanottanut arvopaperimarkkinalain 9 luvun 5 pykälän mukaisen liputusilmoituksen, jonka mukaan BlackRock, Inc.:n ja sen hallinnoimien rahastojen omistus YIT:stä on noussut yli 5 prosentin rajan.

Ilmoituksen mukaan BlackRock, Inc.:n ja sen hallinnoimien rahastojen omistus YIT:stä on noussut
6 374 475 osakkeeseen, mikä vastaa 5,01 prosenttia YIT:n osake- ja äänimäärästä.

YIT:llä on yksi osakesarja ja kullakin osakkeella on yksi ääni. Ilmoituksen prosenttiosuuksien laskennassa on käytetty YIT:n rekisteröityä kokonaisosakemäärää 127 223 422.

BlackRock, Inc.:n ja sen rahastojen osuus ilmoituksen mukaan:

Pvm % osakkeista ja äänistä % osakkeista ja äänistä rahoitusvälineiden kautta % yhteensä
Osuus liputusrajan saavuttamisen tai rikkoutumisen jälkeen 2,50 2,50 5,01
Edellisessä liputusilmoituksessa
ilmoitettu osuus (jos liputettu)
                        Alle 5                         Alle 5                                     Alle 5

Tiedot omistus- ja ääniosuudesta liputusrajan saavuttamisen tai rikkoutumisen jälkeen:

A: Osakkeet ja äänet:

Osakesarja/osakelaji
ISIN-koodi (jos mahdollista)
Osakkeiden ja äänten lukumäärä, kpl   Osakkeiden ja äänten %-osuus
  Suora