BOREALIS JA YIT TÄYDENTÄVÄT KUMPPANUUSSOPIMUSTAAN PUTKISTOTÖILLÄ

YIT OYJ                          LEHDISTÖTIEDOTE                 31.1.2012 klo 13.00

BOREALIS JA YIT TÄYDENTÄVÄT KUMPPANUUSSOPIMUSTAAN PUTKISTOTÖILLÄ

Viime vuoden maaliskuussa Borealis Polymers Oy ja YIT Teollisuus Oy sopivat kunnossapidon kumppanuudesta. Kumppanuussopimuksen tavoitteena on kehittää Borealikselle vahva ja kilpailukykyinen kunnossapidon toimintamalli Porvoon Kilpilahden tuotantolaitoksille.

Nyt kumppanuussopimusta on täydennetty putkistotöitä koskevalla sopimuksella. Sopimus kattaa uusien ja vanhojen putkistojen asennus- ja korjaustyöt. Esivalmistustyöt tehdään pääosin YIT:n konepajoilla.

- Putkisto-osuuden liittäminen kumppanuussopimukseen on YIT:lle erittäin merkittävä saavutus ja mielestäni YIT:n valinta putkistotöiden kumppaniksi osoittaa asiakkaan luottamusta työhömme. Putkisto-osuudella saamme synergiaetua koko kumppanuussopimuksen laajuuteen ja voimme tarjota asiakkaalle laajempaa palvelukokonaisuutta, toteaa Borealiksen asiakkuudesta vastaava Olli Kelorita.

Borealiksen oma kunnossapito-organisaatio vastaa Kilpilahden laitosten kriittisestä kunnossapidosta, kunnossapidon suunnittelusta, huoltoseisokeista ja niiden suunnittelusta sekä johtaa kunnossapitotoimintoja. YIT:n resurssit täydentävät operatiivista kunnossapitoa ja tasoittavat kausittaisia resurssitarpeita. Muutoksen toteutusvaiheessa vuosien 2011–2013 aikana, kunnossapidon toimintoja siirtyy YIT:lle muun muassa Borealiksen luontaisen vaihtuvuuden ja mahdollisten vapaaehtoisten siirtymisten kautta. Tavoitteena on, että Borealiksen ja YIT:n kunnossapidon kumppanuutta jatketaan myös vuoden 2013 jälkeen.

Lisätiedot:
YIT: asiakasvastuullinen Olli Kelorita, puh. 040 823 2854
Borealis Polymers Oy, Porvoo: teknisten palveluiden päällikkö Hannu Luoto, puh. 050 3794 150

Virva Salmivaara
Viestintäjohtaja

YIT viettää 100-vuotisjuhlaa vuonna 2012. Yhtiö perustettiin Suomen suuriruhtinaskuntaan vuonna 1912. Tänä päivänä YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Palvelemme asiakkaita 14 maassa, Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä sekä Baltian maissa, 26 000 ammattilaisen voimin. Olemme kasvaneet asiakkaidemme kanssa ja kehittäneet palvelujamme yhteiskuntien muuttuessa. Aiomme jatkaa samalla polulla. Visionamme on olla edelläkävijä hyvän elinympäristön luojana ja ylläpitäjänä. Vuonna 2010 YIT:n liikevaihto oli noin 3,8 miljardia euroa. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi