EHDOTUS YIT:N HALLITUKSEN KOKOONPANOKSI

YIT-Yhtymä Oyj:n varsinaiselle yhtiökokoukselle 16.3.2005 esitetään hallituksen jäsenten lukumäärän vahvistamista viideksi.

Osakkeenomistajat, jotka edustavat yli 30 % kaikista yhtiön äänistä, ovat ilmoittaneet esittävänsä yhtiökokouksessa hallituksen jäsenten lukumäärän vahvistamista viideksi. Samat osakkeenomistajat ehdottavat hallituksen jäseniksi seuraavia suostumuksensa antaneita henkilöitä: Sinituote Oy:n toimitusjohtaja Ilkka Brotherus, Keskinäinen Henkivakuutusyhtiö Suomen toimitusjohtaja Eino Halonen, YIT-Yhtymän konsernijohtaja Reino Hanhinen, Kone Oyj:n hallituksen puheenjohtaja Antti Herlin ja Jaakko Pöyry Group Oyj:n toimitusjohtajan sijainen Teuvo Salminen. Luetellut henkilöt ovat YIT-Yhtymä Oyj:n hallituksen jäseniä myös tällä hetkellä.

Samat osakkeenomistajat ehdottavat, että tilintarkastajaksi tarkastamaan vuoden 2005 hallintoa ja tilejä valitaan KHT- yhteisö PricewaterhouseCoopers Oy.

YIT-YHTYMÄ OYJ

Veikko Myllyperkiö viestintäjohtaja

Jakelu: Helsingin Pörssi, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen rakennusyhtiö ja kaupunkikehittäjä. Kehitämme ja rakennamme asuntoja ja asumisen palveluja sekä toimitiloja ja kokonaisia alueita. Lisäksi olemme vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja. Yhdessä asiakkaidemme kanssa lähes 8 000 ammattilaistamme luovat entistä toimivampia, vetovoimaisempia ja kestävämpiä kaupunkeja ja elinympäristöjä. Toimimme 10 maassa: Suomessa, Venäjällä, Ruotsissa, Norjassa, Baltiassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Vuoden 2019 liikevaihtomme oli noin 3,4 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi