Forenom Aparthotel Leppävaara sai LEED Gold -sertifikaatin

YIT OYJ Lehdistötiedote 7.6.2017 klo 10:00

YIT:n peruskorjaama Forenom Aparthotel Leppävaaran kiinteistö on saanut LEED Gold -sertifikaatin. Entinen toimistokiinteistö on täysin saneerattu ja muutettu noin 130 huoneen asuntohotelliksi, jonka asuinpinta-ala on yli 3 000 neliömetriä. Hotellin peruskorjaus valmistui vuoden 2015 lopussa.

Kiinteistö sai LEED-arvioinnissa erinomaiset pisteet laadukkaiden sisäilmaolosuhteiden suunnittelusta ja toteutuksesta. Lisäksi hyvät pisteet tulivat rakennuksen sijainnista, hyvistä julkisen liikenteen yhteyksistä, energiatehokkuudesta sekä vedenkäytön tehokkuudesta. LEED-konsulttina hankkeessa toimi Granlund Consulting Oy.

”Peruskorjaamalla vanhan kiinteistön pidensimme sen elinkaarta vuosikymmeniksi eteenpäin. Samalla tarjoamme hotellin käyttäjille laadukkaan ja viihtyisän asuinympäristön, joka täyttää vaativimmatkin ympäristövastuullisuuden edellytykset”, toteaa johtaja Timo Lehmus YIT:ltä.

LEED on kansainvälinen rakennusten ympäristöluokitusjärjestelmä, jota ylläpitää U.S. Green Building Council (USGBC). Suomessa LEED sertifioituja rakennuksia on noin 120 kpl. Ympäristöluokitukset auttavat rakentamaan ja ylläpitämään rakennuksia, joilla on pieni ympäristöjalanjälki, mutta samalla hyvät sisäilmaolosuhteet ja muut käyttöominaisuudet.

Timo Lehmus, Omaperusteinen liiketoiminta -liiketoimintaryhmän johtaja, YIT Oyj, puh. 0400 409 181, timo.lehmus@yit.fi

Hanna Malmivaara, viestintäjohtaja, YIT Oyj, puh. 040 561 6568, hanna.malmivaara@yit.fi

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi