HYVINKÄÄN UUDEN KAUPPAKESKUKSEN NIMEKSI WILLA

LEHDISTÖTIEDOTE          22.11.2010 klo 10.00
HYVINKÄÄN UUDEN KAUPPAKESKUKSEN NIMEKSI WILLA

Hyvinkään keskustaan valmistuu vuonna 2012 yhteensä 54 000m2 kauppakeskuskokonaisuus, johon sijoittuu lähes 100 liikettä. Kauppakeskuksen nimeämisestä järjestetty kilpailu on ratkennut ja nimeksi on valittu Willa yli tuhannen ehdotuksen joukosta.

Kauppakeskus Willa nousee osaksi Hyvinkään uutta keskustakorttelia, kirjaston ja kirjastopuiston kupeeseen. Willasta rakennetaan moderni muodin ja erikoiskaupan keskus, jota täydentää monipuolinen ravintolamaailma. Lisäksi kauppakeskuksen yhteyteen tulee kaksi hypermarkettia ja tavaratalo sekä modernia toimistotilaa. Hyvinkään alueen asukkaat pääsevät nauttimaan uuden kauppakeskuksen palveluista vuonna 2012.

Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varman omistama 1. vaihe valmistuu keväällä 2012 ja sen rakentajana toimii YIT Rakennus Oy. CapMan Real Estaten ja Finesco Investin toteuttama 2. vaihe valmistuu syksyllä 2012. Kauppakeskus Willan vuokraustoiminnasta vastaavat yhdessä YIT, CapMan Real Estate ja Finesco Invest.

Hyvinkääläiset saivat ehdottaa netissä nimeä kauppakeskukselle sekä äänestää omaa suosikkiaan ehdotettujen nimien joukosta. Nimiehdotuksia tuli kaikkiaan 1 054 kpl. Valtaosa ehdotetuista nimistä liittyi Hyvinkään historiaan, taiteeseen tai rautatiehen. Voittajanimeä Willa ehdotti ensimmäisenä 13-vuotias Julia Kalm.
Nimivalinta julkistettiin Hyvinkään kirjaston aukiolla järjestetyssä nimijuhlassa lauantaina 20.11.2010.

”Willa on napakka nimi, joka sopii uudelle kauppakeskukselle erinomaisesti”, toteaa CapMan Real Estaten projektipäällikkö Juhani Erke. ”Kauppakeskus nousee entisen Hyvinkään villatehtaan alueelle. Vuonna 1892 perustettu villatehdas oli aikoinaan Hyvinkään suurin työllistäjä ja merkittävin yksittäinen tekijä kaupungin kasvulle. Myös siksi Willa on nimenä osuva: uskomme, että vetovoimainen kauppakeskus piristää merkittävästi talousalueen kauppaa sekä parantaa kaupunkilaisten viihtyvyyttä entisestään.”

Hyvinkääläiset saivat äänestää ehdotettujen nimen joukosta myös oman suosikkinsa. Eniten ääniä sai Raptori, Willa tuli ehdotuksista toiseksi. ”Asiantuntijaraati ei valinnut Raptoria kauppakeskuksen nimeksi, sillä Raptori on jo vakiintunut brändi, vuosikymmeniä vaikuttanut hyvinkääläinen rap-musiikin instituutio”, kertoo yksikönjohtaja Heikki K. Hannukkala YIT:stä.

Lisätietoja: www.kauppakeskuswilla.fi

Yhteystiedot lehdistölle: Ismo Kukkonen, vuokraus- ja ylläpitopäällikkö, Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma, puh. 040 590 3223 Heikki K. Hannukkala, yksikönjohtaja, YIT Rakennus Oy, puh. 040 551 5940 Juhani Erke, projektipäällikkö, CapMan Real Estate, puh. 0207 207 601 Kari Järvenpää, toimitusjohtaja, Finesco Invest Oy, p. 0400 490922

Virva Salmivaara Viestintäjohtaja

Jakelu: Keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa Venäjällä ja Baltian maissa. Vuonna 2009 YIT:n liikevaihto oli 3,5 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on lähes 26 000. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä.