JOHNSON CONTROLSIN KYLMÄLIIKETOIMINTAA SIIRTYY RUOTSISSA YIT:LLE 2.5.2011

LEHDISTÖTIEDOTE                  2.5.2011 KLO 13.30

JOHNSON CONTROLSIN KYLMÄLIIKETOIMINTAA SIIRTYY RUOTSISSA YIT:LLE 2.5.2011

YIT Sverige AB:n yrityskauppa Johnson Controlsin Commercial Refigeration -liiketoimintayksikön ostamiseksi on toteutunut ja liiketoiminnot siirtyvät YIT:lle 2.5.2011.

- Prosessi on edennyt hyvässä hengessä ja suunnitelmien mukaisesti. Toivotamme sekä uudet työntekijät että asiakkaat YIT:lle, sanoo YIT Sverige AB:n toimitusjohtaja Fredrik Sederholm.

Johnson Controlsin Commercial Refigeration -liiketoimintayksiköllä on yli 100 työntekijää yli 25 toimipaikassa eri puolilla Ruotsia ja sen liikevaihto on noin 140 miljoonaa Ruotsin kruunua eli noin 15 milj. euroa.

YIT julkaisi lehdistötiedotteen yrityskauppaa koskevasta aiesopimuksesta 24.3.2011.

Fredrik Sederholm, toimitusjohtaja, YIT Sverige AB, puh. +46 (0)8-705 32 00
Christel Svensson, viestintäpäällikkö, Sverige AB, puh. +46 (0)8 705 32 00

Virva Salmivaara

Jakelu: keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä sekä Baltian maissa. Vuonna 2010 YIT:n liikevaihto oli 3,8 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on lähes 26 000. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä.

YIT on Ruotsin johtava kiinteistötekniikan asennus- ja huoltopalvelujen tarjoaja. Yhtiö tarjoaa kattavan valikoiman teknisiä asennus-, käyttö- ja kunnossapitopalveluja sekä kiinteistöjohtamista. Muun muassa sähkö-, lämmitys-, ilmanvaihto-, jäähdytys-, viemäri-, prosessiaine-, turvallisuus- ja suojausjärjestelmien ja tietoliikenne- ja puhelinverkkojen asennuksilla edistetään kannattavuutta, turvallisuutta ja parempaa elinympäristöä. YIT:llä on yli 4 000 työntekijää noin 100 toimipistettä eri puolilla Ruotsia.