LAHDEN KUJALAN ENSIMMÄISET LOGISTIIKKATILAT HARJAKORKEUTEEN

LEHDISTÖTIEDOTE      20.4.2010 klo 14.00

LAHDEN KUJALAN ENSIMMÄISET LOGISTIIKKATILAT HARJAKORKEUTEEN

Lahden Kujalan Makasiinikatu 3:n logistiikkakeskustilat ovat saavuttaneet harjakorkeuden ja harjannostajaisia vietetään 20.4.2010. Ensimmäisenä Lahden Kujalan logistiikka-alueelle sijoittuu Transpoint Oy Ab. Uudisrakennukseen tulee Transpointin käyttöön yli 14 000 m2 modernit terminaali-, varasto- ja toimistotilat, jotka valmistuvat heinäkuun loppuun mennessä ja ovat käytössä elokuussa 2010. YIT vastaa rakennuksen suunnittelusta ja rakentamisesta. Valmistumisen jälkeen kiinteistö siirtyy Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varman omistukseen.

Lahden logistiikkakeskuksen ratkaisuissa on korostettu energiatehokkuutta ja ympäristöystävällisyyttä. Uusi logistiikkakeskus lämmitetään maakaasulla.

- Varmalle sijoituspäätös Kujalan logistiikka-alueelle oli helppo tehdä. Uskomme Kujalan alueen saavuttavan merkittävän aseman logistiikkapalveluita tarjoavien yritysten sijaintipaikkana ja Transpoint Oy Ab on Varman näkökulmasta erittäin hyvä vuokralainen. Lisäksi hanke on hyvä jatke YIT:n ja Varman väliselle jatkuvalle yhteistyölle, kertoo Varman rakennuttajapäällikkö Jari Toikka.

Logistiikkakeskus sijaitsee E75:n ja valtatie 12:n kainalossa. Liikenteellisesti edullinen sijainti mahdollistaa helpot ja nopeat yhteydet kaikkialle Suomeen.

YIT Rakennus Oy:n aluejohtaja Jukka Pohjola on tyytyväinen Transpointin päätökseen sijoittua Kujalaan. Se on antanut lähtölaukauksen Kujalan kehittymiselle yhdeksi Etelä-Suomen merkittävimmistä logistiikkakeskuksista. Rakennustyöt työllistävät välittömästi noin 30 henkeä ja lisäksi saman määrän henkilöitä rakennustuoteteollisuudessa ja -palveluissa.

Lisätietoja: YIT Rakennus Oy, aluejohtaja Jukka Pohjola, puh. 0400 216 618.

Virva Salmivaara Viestintäjohtaja

Jakelu: Keskeiset tiedotusvälineet, ammattilehdet, www.yit.fi

Varma on Suomen suurin työeläkeyhtiö ja yksityinen kiinteistösijoittaja, jonka suoraan omistetun kiinteistöomaisuuden arvo oli vuoden 2009 lopussa 3,9 miljardia euroa. Yhtiö on aktiivinen toimija kiinteistösijoitusmarkkinoilla ja tarjoaa monipuolisen valikoiman vuokrattavaa liike-, toimisto-, teollisuus-, varasto- ja logistiikkatilaa. Varman kiinteistösijoituksiin kuuluu suorien kiinteistöjen lisäksi kotimaisia ja kansainvälisiä kiinteistö- ja infrastruktuurirahastoja. www.varma.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Venäjällä, Baltian maissa sekä Keski-Euroopassa. Vuonna 2009 YIT:n liikevaihto oli 3,5 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on noin 23 500. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä.