LAHDEN SEUDUN KUNTATEKNIIKAN UUDEN PÄÄTOIMIPAIKAN PERUSKIVI MUURATAAN 6.5.2011

LEHDISTÖTIEDOTE                5.5.2011 klo 12.00

LAHDEN SEUDUN KUNTATEKNIIKAN UUDEN PÄÄTOIMIPAIKAN PERUSKIVI MUURATAAN 6.5.2011

Lahden Seudun Kuntatekniikka Oy:n uuden päätoimipaikan rakennustyöt ovat edenneet peruskiven muurausvaiheeseen. YIT toteuttaa Kuntatekniikalle uudet toimitilat Lahden Kärpäsen kaupunginosaan, Kallio-Pietilänkatu 1:een, jossa peruskiven muuraustilaisuus pidetään 6.5.2011 klo 13.00. Tiedotusvälineiden edustajat ovat tervetulleita tilaisuuteen.

YIT Rakennus Oy ja YIT Kiinteistötekniikka Oy vastaavat hankkeen toteutuksesta KVR (kokonaisvastuurakentaminen) -urakkana.

Kuntatekniikan uuden päätoimipaikan rakennustyöt käynnistyivät maaliskuussa 2011. Nykyinen päätoimipaikka siirtyy Launeelta uusiin tiloihin vuoden 2011 lopussa ja saman katon alle muuttaa myös neljä muuta Kuntatekniikan Lahden toimipistettä. Tilat on suunniteltu n. 50 henkilön toimistotyöskentelylle ja n. 50:lle tuotannon henkilölle sekä kesäajan lisähenkilöstölle. Uusien toimitilojen kokonaisalaksi tulee 4 887 m2 ja tilavuudeksi 29 570 m3. Kahteen rakennukseen sijoittuvat toimisto- ja sosiaalitilat, lämpimät tuotantotilat, kylmät varastotilat sekä katokset kalustolle ja maa-ainessiilot kiviaineksille.

Päätoimipaikan toteutusratkaisussa yhdistyvät innovatiivisella tavalla logistinen sijainti ja Kuntatekniikan tuotannon toiminnalliset tarpeet varikko- sekä toimistotilojen osalta. YIT:n kokonaisvaltainen hanketoteutus palvelee Kuntatekniikan käyttäjätarpeita tehokkaasti, mahdollistaa rakenne- ja taloteknisten ratkaisujen taloudellisen toteuttamisen sekä takaa tiloille edulliset käyttökustannukset.

- YIT on ymmärtänyt hyvin toimintamme luonteen ja se näkyy tilojemme suunnitteluratkaisuissa.  Kun päivittäinen asiointi keskittyy yhteen toimipisteeseen, pystymme lisäämään tuottavuutta ja toimintamme johtaminen helpottuu, kertoo Jarkko Koskipalo, Lahden Seudun Kuntatekniikka Oy:n vt. toimitusjohtaja.

Lisätietoja antavat:
Jukka Pohjola, aluejohtaja, Talonrakennus Kaakkois-Suomi, YIT Suomen rakentamispalvelut, puh. 0400 216 618, jukka.pohjola@yit.fi.
Jarkko Koskipalo, vt. toimitusjohtaja, Lahden Seudun Kuntatekniikka Oy, puh. 03 821 4775, jarkko.koskipalo@lskt.fi

Virva Salmivaara
Viestintäjohtaja

Jakelu: Lahden alueen paikallismediat (Etelä-Suomen Sanomat, YLE, Lahden Radio, Uusi Lahti)

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Venäjällä, Baltian maissa sekä Keski-Euroopassa. Vuonna 2010 YIT:n liikevaihto oli noin 3,8 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on lähes 26 000. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi

Lahden Seudun Kuntatekniikka Oy on viiden kunnan omistama yleisten alueiden rakentamisesta ja ylläpidosta vastaava tuotantoyhtiö, jonka palveluksessa on n. 170 vakituista henkilöä ja v. 2010 liikevaihtoarvio oli n. 26 milj. e.