Lähes tuhat nimiehdotusta - Turun uuden asuinalueen nimeksi Fabriikki

Report this content

YIT etsi kilpailulla nimeä aikaisemmin VR:n konepaja-alueena tunnetulle uudelle asuinalueelle Turussa. Nimikilpailu herätti suurta kiinnostusta yleisössä. Lähes tuhannen ehdotuksen joukosta asuinalueen nimeksi valittiin Fabriikki.

”Nimikilpailun saama suosio yllätti meidät ja haluamme kiittää kaikkia osallistuneita. Saimme lukuisia varteenotettavia ja hyvin perusteltuja ehdotuksia, mikä osoittaa, että sekä alue että mahdollisuus vaikuttaa sen tulevaan nimeen kiinnostivat ihmisiä. Koemme, että valitussa nimessä heijastuu sopivasti turkulaisuus ja alueen historia luoden samalla mahdollisuuden uudelle kasvulle ja kehitykselle”, toteaa YIT:n Talonrakennus Lounais-Suomen aluejohtaja Jyrki Meri.

Alueelle ehdotettiin kaikkiaan yli 600 eri nimeä. Fabriikin lisäksi suosituimpien nimien joukossa olivat mm. Ratamo, Konepaja, Pajala, Veturi ja Takomo.

Fabriikki on Turun keskustan kupeeseen rakennettava uusi asuinalue, jossa vanhan konepaja-alueen historia ja modernit, laadukkaat kodit luovat puitteet aktiiviselle, helpolle ja rennolle kaupunkiasumiselle. VR:n ratapihan, Aninkaistensillan, Logomon ja Köydenpunojankadun rajaaman Fabriikin alueen asemakaava vahvistui syksyllä 2014 ja asuintalojen rakentaminen aloitetaan alueen kunnallistekniikan valmistuttua.

Fabriikki-nimeä alueelle ehdotti usea osallistuja, ja näiden joukosta voittajaksi arvottiin Henrik Ekblad Turusta. Lisäksi kaikkien osallistujien kesken arvotun palkinnon voitti Risto Lauren Kaarinasta.

Lisätietoja: aluejohtaja Jyrki Meri, YIT Rakennus Oy, puh. 050 390 1176, sähköposti jyrki.meri@yit.fi

Lisätietoja myös YIT:n nettisivuilla

www.yitkoti.fi/fabriikki