Lähipalvelukeskus Hertsi avautui Herttoniemessä

YIT Oyj Uutinen 19.3.2020 klo 10.15

Lähipalvelukeskus Hertsi on avautunut Herttoniemessä to 19.3. klo 10. Avajaispäivälle suunniteltu viihdeohjelma on peruutettu virusvaaran vuoksi, mutta Hertsin kaupat ja palvelut ovat käytettävissä avauksesta lähtien siltä osin kuin poikkeustilamääräykset sen sallivat.

Metroaseman tuntumassa, Itäväylän varrella sijaitseva Hertsi kokoaa saman katon alle runsaasti päivittäispalveluita alueen asukkaille. Kauppojen ja ravintoloiden lisäksi Hertsiin on sijoitettu ensimmäistä kertaa Helsingissä kirjasto ja nuorisotalo samaan tilaan (avataan poikkeustilan päätyttyä).

Palveluja kaikenikäisille

Hertsi laajentaa aiemman Megahertsi-kauppakeskuksen kooltaan noin kolminkertaiseksi. Siinä on noin 50 liikettä, joista suurin on Prisma. Aiemmista toimijoista Hertsissä jatkavat mm. Tokmanni, Elixia ja apteekki. Hertsiin sijoittuu myös yksityinen päiväkoti sekä liikunnan ja hyvinvoinnin palveluita. Pysäköintipaikkoja on noin 600, pyöräpaikkoja 200.

Päivittäispalvelujen monipuolisuudellaan Hertsi on vahva keskus voimakkaasti kehittyvässä Herttoniemessä, hyvien liikenneyhteyksien äärellä. Viihtyisä ja kodikas kauppakeskusmainen tila houkuttaa asiointiin ja ajanviettoon. Värikkäät kirjasto- ja nuorisotilat tarjoavat monenlaista tekemistä kaikenikäisille; käytössä ovat mm. studio sekä viihde-, olo-, ryhmä-, luku- ja kokoustilat.

Hertsin toteuttivat rakentajat YIT ja Hartela yhteishankkeena. Työ sujui sovitun aikataulun mukaan.

”Yhteistyömalli toimi hyvin, molemmilta osapuolilta saatiin käyttöön osaamista ja tekijöitä, jolloin yllättäviinkin tilanteisiin pystyttiin reagoimaan nopeasti”, kertoo projektijohtaja Juha-Matti Varjonen.

Hertsille tullaan myöntämään kansainvälinen LEED-ympäristösertifiointi, mikä huomioi muun muassa kiinteistön energiatehokkuuden.

Tarkempia tietoja Hertsin liikkeistä ja palveluista www.hertsi.fi tai kauppakeskuspäällikkö Hanna Feodorov, puh. 040 6304483.

Hertsiin rakennetaan myös noin 300 uutta vuokrakotia, jotka valmistuvat alkuvuodesta 2021.

Lisätietoja Hertsi-hankkeesta:

Kalle Isometsä, liike- ja tuotantotilat, johtaja, YIT, p. 040 519 5967, kalle.isometsa@yit.fi
Juha-Matti Varjonen, projektijohtaja, p. 050 5465 752, juha-matti.varjonen@hartela.fi
Tapio Rantanen, varatoimitusjohtaja, p. 050 516 5292,  tapio.rantanen@hartela.fi

JAKELU

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen rakennusyhtiö. Kehitämme ja rakennamme asuntoja ja asumisen palveluja sekä toimitiloja ja kokonaisia alueita. Lisäksi olemme vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja ja päällystäjä. Yhdessä asiakkaidemme kanssa lähes 10 000 ammattilaistamme luovat entistä toimivampia, vetovoimaisempia ja kestävämpiä kaupunkeja ja elinympäristöjä. Toimimme 11 maassa: Suomessa, Venäjällä, Skandinaviassa, Baltiassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Vuoden 2019 liikevaihtomme oli noin 3,4 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä  www.yitgroup.com/fi

Hartela on kotimainen perheyhtiö, joka työllistää noin 600 rakentamisen ammattilaista. Olemme rakentaneet koteja, toimitiloja ja alueita vuodesta 1942. Toimimme Uudellamaalla, Varsinais-Suomessa, Pirkanmaalla, Hämeessä ja Oulun seudulla. Hartela kuuluu suurimpiin valtakunnallisiin rakennusyhtiöihin. www.hartela.fi