Markku Moilanen on nimitetty YIT Oyj:n toimitusjohtajaksi

Report this content

YIT Oyj                       Pörssitiedote                       21.12.2020 klo 14.00

Markku Moilanen on nimitetty YIT Oyj:n toimitusjohtajaksi

YIT:n hallitus on nimittänyt YIT Oyj:n toimitusjohtajaksi tekniikan tohtori Markku Moilasen (59). Hän aloittaa tehtävässään myöhemmin tarkennettavana ajankohtana, kuitenkin viimeistään 1.7.2021.

Markku Moilanen siirtyy tehtävään Rambollin konsernijohdosta, jossa hän on vastannut Ramboll Groupin Pohjoismaiden, Iso-Britannian ja Yhdysvaltojen liiketoiminnasta vuodesta 2015 lähtien. Hänen vastuualueensa liikevaihto vuonna 2019 oli noin 1,6 miljardia ja henkilöstön määrä noin 13 000. Tätä aiemmin hän on toiminut Ramboll Finland Oy:n toimitusjohtajana. Ennen Rambollia hän työskenteli Fortum Oyj:ssä vastaten asiakaspalveluliiketoiminnasta.

”YIT:n liiketoiminta perustuu kestävään kaupunkikehitykseen. Rakentamisen lisäksi yhtiö painottaa strategiassaan kiinteistö- ja palveluliiketoiminnan kasvattamista. Markku Moilasen monipuolinen, kansainvälinen kokemus ja osaaminen antavat hänelle erinomaiset lähtökohdat yhtiön strategian toteuttamiseen, kannattavuuden parantamiseen ja operatiivisen liiketoiminnan kehittämiseen. Toivotamme Markku Moilasen lämpimästi tervetulleeksi yhtiöön”, YIT:n hallituksen puheenjohtaja Harri-Pekka Kaukonen sanoo.

”Otan erittäin mielelläni vastaan toimitusjohtajan tehtävän yrityksessä, jonka toiminta perustuu vahvalle arvopohjalle ja vankkaan osaamiseen kestävien kaupunkiympäristöjen kehittäjänä. On hieno mahdollisuus päästä johtamaan yhtiötä, jolla on niin merkittävä jalansija parempien elinympäristöjen luomisessa ja rakentamisessa erityisesti Suomessa mutta myös muissa toimintamaissaan. Rakennusala on monella tavalla erittäin kiinnostavassa murroskohdassa ja uskon, että yhdessä osaavien ammattilaisten ja kumppaneiden kanssa pystymme uudistumaan ja luomaan lisäarvoa kaikille sidosryhmillemme”, Markku Moilanen sanoo.

CV - Markku Moilanen:

Syntynyt 1961

Tekniikan tohtori, Teknillinen korkeakoulu, Tuotantotalouden laitos, 2009.

Naimisissa, neljä aikuista lasta

Ammatillinen kokemus:

Ramboll Group: Group Executive Director and Chief Operating Officer, Pohjoismaat, Iso-Britannia ja Yhdysvallat sekä Group Executive Boardin (GEB) jäsen 2015 alkaen

Ramboll Finland Oy: toimitusjohtaja 2007–2015

Fortum Oyj: Vice President, Customer Services, 2001–2007

Luottamustoimet:

Teknologiateollisuus ry: hallituksen jäsen ja hallituksen työvaliokunnan jäsen 20152020

Eltel AB: hallituksen jäsen 20172020

Suunnittelu- ja konsultointiyritykset SKOL ry: hallituksen puheenjohtaja 20152018

EQT Partners: Industrial Advisor 2019 alkaen

Lisätietoja antaa:

Harri-Pekka Kaukonen, hallituksen puheenjohtaja, YIT Oyj