Mika Toivonen nimitetty YIT:n hankintajohtajaksi

YIT Oyj Lehdistötiedote 10.9.2024 klo 10.00

Mika Toivonen (rakennusinsinööri) on nimitetty yhtiön hankintajohtajaksi 10.9.2024 alkaen. Hän on työskennellyt YIT:llä vuodesta 1991 lähtien ja toiminut viimeksi YIT:n Asuminen-segmentin hankintajohtajana.

”Olemme kehittäneet YIT:n hankintaa osana yhtiön muutosohjelmaa ja vahvistaneet hankinnan merkitystä yhtiön kilpailukyvyn parantamisessa. Mikan rooli muutosten läpiviemisessä on ollut merkittävä ja olen erittäin iloinen siitä, että voimme jatkaa läheistä yhteistyötä hänen kanssaan. Hankinnan merkitys rakennusalalla on entistäkin tärkeämpi, kun pyrimme tehostamaan toimintaamme, vahvistamaan kumppanuuksiamme ja edistämään vastuullisuutta muuttuvassa toimintaympäristössä”, sanoi Heikki Vuorenmaa, YIT:n toimitusjohtaja.

”Lähden ilolla uuteen tehtävään. On ollut hienoa olla mukana kehittämässä hankintaprosessimme kilpailukykyä. Tämä työ jatkuu edelleen. Olemme vahvasti sitoutuneita vastuulliseen hankintaan ja uskon, että meillä on rakennusalalla paljon mahdollisuuksia lisätä tuottavuutta ja samaan aikaan vähentää ympäristövaikutuksia, niin materiaalivalintojen kuin energiatehokkuuden parantamisen kautta”, sanoi Mika Toivonen, YIT:n hankintajohtaja.

Mika seuraa tehtävässä Ari Erkinharjua, joka jää eläkkeelle. ”Kiitän Ari Erkinharjua lämpimästi hänen merkittävästä panoksestaan YIT:n hankintatoimen hyväksi. Ari on johtanut hankintaa varsin haastavina aikoina ja kehittänyt toimitusketjuamme monella rintamalla”, sanoi Heikki Vuorenmaa.

Mika Toivonen raportoi tehtävässään toimitusjohtaja Heikki Vuorenmaalle.

Lisätietoja:

YIT:n konserniviestintä, puh. 044 743 7536, press@yit.fi

YIT on johtava rakennusyhtiö ja hankekehittäjä. Yli 110 vuoden kokemukseemme pohjaten kehitämme ja rakennamme kestäviä elinympäristöjä: toimivia koteja asumiseen, julkisia ja kaupallisia rakennuksia tulevaisuuden tarpeisiin ja infrastruktuuria vihreän siirtymän edistämiseksi. Yhtiön palveluksessa on noin 4 300 ammattilaista kahdeksassa maassa ja vuonna 2023 liikevaihtomme oli 2,2 miljardia euroa. YIT Oyj:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.

Lue lisää: www.yitgroup.com/fi ja seuraa meitä Linkedin I X I Instagram I Facebook