MUUTOKSIA YIT-KONSERNIN JOHTOTEHTÄVISSÄ

LEHDISTÖTIEDOTE               29.4.2011 KLO 14.15

MUUTOKSIA YIT-KONSERNIN JOHTOTEHTÄVISSÄ

Henkilöstöasiat

KTM Pii Raulo (43) on nimitetty YIT-konsernin henkilöstöjohtajaksi 1.7.2011 alkaen hallinto- ja henkilöstöjohtaja Antero Saarilahden jäädessä eläkkeelle. Pii Raulo raportoi YIT Oyj:n toimitusjohtaja Juhani Pitkäkoskelle. Pii Raulo on tullut YIT:n palvelukseen vuonna 2004 ja toimii tällä hetkellä YIT:n Suomen rakentamispalvelut -toimialan henkilöstöjohtajana.

OTK Hanne Lehtovuori (36) on nimitetty Suomen rakentamispalvelut -toimialan henkilöstöjohtajaksi. Hanne Lehtovuori raportoi toimialajohtaja Tero Kiviniemelle. Hanne Lehtovuori on tullut YIT:n palvelukseen vuonna 2004 ja toimii tällä hetkellä YIT Teollisuuden palvelujen henkilöstöjohtajana.

Insinööri Veikko Niemi (52) on nimitetty YIT Teollisuuden palvelujen henkilöstöjohtajaksi. Veikko Niemi raportoi YIT Teollisuus Oy:n toimitusjohtaja Erkki Huuskolle. Veikko Niemi on tullut YIT:n palvelukseen vuonna 2008 ja toimii tällä hetkellä YIT Teollisuuden palvelujen vt. henkilöstöjohtajana.

Hallintopalvelut

Antero Saarilahden eläkkeelle jäämisen johdosta YIT Oyj:n hallituksen sihteeriksi on 1.7.2011 alkaen nimitetty talousjohtaja Timo Lehtinen.  Konsernin johtoryhmän sihteerinä toimii jatkossa kehitysjohtaja Sakari Toikkanen.

Konsernin hallintopalveluista vastaa edelleen hallintopäällikkö Marja Salo. Marja Salo raportoi lakiasiainjohtaja Jonne Heinolle.

Antero Saarilahti, hallinto- ja henkilöstöjohtaja, 020 433 2280, antero.saarilahti@yit.fi

YIT Oyj

Virva Salmivaara

Jakelu: keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä ja Baltian maissa. Vuonna 2010 YIT:n liikevaihto oli 3,8 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on lähes 26 000. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä.