MUUTOKSIA YIT-KONSERNIN JOHTOTEHTÄVISSÄ

LEHDISTÖTIEDOTE        27.4.2009  KLO 11.00

MUUTOKSIA YIT-KONSERNIN JOHTOTEHTÄVISSÄ

Virva Salmivaara nimitetty YIT:n viestintäjohtajaksi

VTM, KTM Virva Salmivaara (31) on nimitetty YIT-konsernin viestintäjohtajaksi 1.7.2009 alkaen viestintäjohtaja Veikko Myllyperkiön jäädessä eläkkeelle. Salmivaara raportoi YIT Oyj:n toimitusjohtaja Juhani Pitkäkoskelle.

Virva Salmivaara on vuodesta 2007 alkaen työskennellyt YIT:n viestintäjohtajan varamiehenä. Hän on tullut YIT:n palvelukseen vuonna 2003 ja vastaa tällä hetkellä konsernitason operatiivisesta viestinnästä. Ennen YIT:lle tuloa Salmivaara on toiminut viestintätehtävissä Helsingin yliopistossa ja valtiovarainministeriössä.

Henkilöstöjohtaja Christel Berghäll siirtyy pois YIT:stä - Antero Saarilahti ottaa vastuulleen henkilöstöpalvelut

Henkilöstöjohtaja ja johtoryhmän jäsen Christel Berghäll on päättänyt keskittyä oman valmennus- ja konsultointiyrityksensä toimintaan ja siirtyy pois YIT:n palveluksesta 30.4.2009 alkaen.

Christel Berghällin jäädessä pois YIT:n palveluksesta konsernitason henkilöstöasiat liitetään 1.5.2009 alkaen hallintojohtaja Antero Saarilahden (61) vastuualueeseen. Antero Saarilahti on tullut konsernin palvelukseen vuonna 1971 ja hän on toiminut mm. henkilöstöjohtajana 1989-2003. Antero Saarilahti raportoi YIT Oyj:n toimitusjohtaja Juhani Pitkäkoskelle.

Muutoksen yhteydessä henkilöstöasioiden painopistettä siirretään aikaisempaa selvemmin YIT:n toimialojen vastuulle.

Lisätietoja: Antero Saarilahti, hallintojohtaja, 020 433 2280, antero.saarilahti@yit.fi

Liitteenä: Virva Salmivaaran kuva, jpg

Veikko Myllyperkiö Viestintäjohtaja

Jakelu: keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi