Muutos hallituksen ehdotukseen YIT Oyj:n varsinaiselle yhtiökokoukselle

YIT OYJ                               PÖRSSITIEDOTE                                       3.3.2016 KLO 16.45

Muutos hallituksen ehdotukseen YIT Oyj:n varsinaiselle yhtiökokoukselle

Kim Gran on ilmoittanut 3.3.2016 peruvansa suostumuksensa olla ehdolla YIT:n hallituksen valinnassa 15.3.2016 järjestettävässä varsinaisessa yhtiökokouksessa.

YIT:n hallitus on päättänyt muuttaa ehdotustaan varsinaiselle yhtiökokoukselle seuraavasti: Hallitus ehdottaa henkilöstövaliokunnan suosituksesta varsinaiselle yhtiökokoukselle, että yhtiön hallitukseen valitaan puheenjohtaja, varapuheenjohtaja ja kolme (3) jäsentä. Hallitus ehdottaa henkilöstövaliokunnan suosituksesta, että hallituksen puheenjohtajaksi valitaan Matti Vuoria (uusi), varapuheenjohtajaksi Juhani Pitkäkoski ja hallituksen jäseniksi Satu Huber, Erkki Järvinen ja Inka Mero (uusi). Kaikki ehdotetut ovat antaneet suostumuksensa valintaan.

YIT Oyj:n 5.2.2016 julkistettu kutsu varsinaiseen yhtiökokoukseen on luettavissa täältä: http://www.yit.fi/yit_fi/Tietoa_YITsta/Media/tiedotteet/ir-single-item?release=5616A9B418065CFF

Lisätietoja antavat:

Sanna Kaje, johtaja, sijoittajasuhteet ja M&A, YIT Oyj, puh. 050 390 6750, sanna.kaje@yit.fi

Jakelu: NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on rakennusalan edelläkävijä, joka luo kestävää kaupunkiympäristöä rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria ja kokonaisia alueita. Panostamme ensiluokkaiseen asiakaskokemukseen, korkeaan laatuun ja monipuolisen osaamisemme jatkuvaan kehittämiseen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Visiomme on olla askeleen edellä – asiakkaistamme, yhteistyökumppaneistamme ja henkilöstöstämme välittäen. Työllistämme yli 5 300 henkilöä kahdeksassa maassa. Vuonna 2015 liikevaihtomme oli lähes 1,7 miljardia euroa. Osakkeemme noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen rakennusyhtiö. Kehitämme ja rakennamme asuntoja ja asumisen palveluja sekä toimitiloja ja kokonaisia alueita. Lisäksi olemme vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja ja päällystäjä. Yhdessä asiakkaidemme kanssa lähes 10 000 ammattilaistamme luovat entistä toimivampia, vetovoimaisempia ja kestävämpiä kaupunkeja ja elinympäristöjä. Toimimme 11 maassa: Suomessa, Venäjällä, Skandinaviassa, Baltiassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Uusi YIT syntyi, kun yli 100-vuotiaat YIT Oyj ja Lemminkäinen Oyj yhdistyivät 1.2.2018. Vuoden 2018 pro forma -liikevaihtomme oli noin 3,8 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi