Muutos YIT:n johtoryhmässä

YIT Oyj  Pörssitiedote  20.5.2021 klo 8.00

Muutos YIT:n johtoryhmässä

YIT:n hallitus on nimittänyt Pasi Tolppasen, (54, tekniikan tohtori) Infra-segmentin johtajaksi ja YIT:n johtoryhmän jäseneksi. Tolppanen ottaa tehtävän vastaan viimeistään syyskuun alusta alkaen.

Pasi Tolppanen siirtyy YIT:lle DEN Groupin toimitusjohtajan tehtävästä. Ennen nykyistä tehtäväänsä hän on työskennellyt muun muassa Maintpartner Groupin toimitusjohtajana sekä Pöyryn Pohjois-Euroopan liiketoiminnoista vastaavana johtajana ja Pöyry Finland Oy:n toimitusjohtajana.

“Infrarakentamisella on merkittävä rooli YIT:n kestävän kaupunkikehityksen strategiassa. Haluamme luoda enemmän arvoa YIT:ssä kasvattamalla omaperusteisten hankkeiden osuutta projektisalkustamme. Infra-segmentillä on tärkeä rooli näissä hankkeissa. Segmentin tuloskehitys ei ole kuitenkaan ollut tyydyttävällä tasolla. Pasi Tolppasella on erinomainen kokemus infra-alasta ja näyttöjä tuloksellisesta liiketoiminnan johtamisesta. Luotan, että hänen johdollaan pystymme vauhdittamaan Infra-segmentin strategian täsmentämistä sekä kehittämään asiakassuhteitamme, parantamaan kilpailukykyämme ja kasvattamaan kannattavaa liiketoimintaa. Toivotan Pasi Tolppasen lämpimästi tervetulleeksi YIT:lle”, toimitusjohtaja Markku Moilanen sanoo.

“Hyvin toimiva infrastruktuuri on kaiken kaupunkikehittämisen perusta. Juuri nyt on lisäksi käynnistymässä merkittäviä väylähankkeita ja energiamarkkinassa tapahtuu voimakasta muutosta kestävän kehityksen ajamana. Olen innoissani päästessäni palaamaan juurilleni johtamaan YIT:n infraliiketoimintaa seuraavalle tasolle”, Pasi Tolppanen sanoo.

Antti Inkilä jatkaa Infra-segmentin väliaikaisena johtajana elokuun loppuun saakka, jonka jälkeen hän palaa tehtäväänsä Asuminen Suomi ja CEE -segmentin johtajana.

Lisätietoja antaa:
Markku Moilanen
 , toimitusjohtaja, YIT Oyj
Yhteydenotot viestinnän kautta, puh. 044 743 7536, press@yit.fi

Tommi Järvenpää
Sijoittajasuhdejohtaja

Jakelu: Nasdaq Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.yitgroup.com/fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen kaupunkikehittäjä ja rakennusyhtiö. Tavoitteenamme on luoda entistä kestävämpiä, toimivampia ja vetovoimaisempia kaupunkeja ja elinympäristöjä. Kehitämme ja rakennamme asuntoja, toimitiloja ja kokonaisia alueita. Olemme myös vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja. Omistamme kiinteistöjä yhdessä kumppaneidemme kanssa, mikä tukee merkittävien kehityshankkeidemme toteuttamista. Tarjoamme asiakkaillemme myös kiinteistöjen arvoa parantavia palveluita. Työllistämme noin 7 400 ammattilaista kymmenessä maassa: Suomessa, Venäjällä, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Vuoden 2020 liikevaihtomme oli noin 3,1 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi