Muutos YIT:n sijoittajasuhteissa

YIT Oyj          Sijoittajauutinen                  30.9.2019 klo 15.00

Tommi Järvenpää (KTM) on nimitetty YIT:n sijoittajasuhdejohtajaksi 1.12.2019 alkaen. Järvenpää siirtyy YIT:lle Outokumpu Oyj:stä, jossa hän on toiminut sijoittajasuhdejohtajana. Ennen liittymistään Outokummulle Järvenpää työskenteli Nesteen sijoittajasuhteissa. Järvenpää raportoi tehtävässään talousjohtaja Ilkka Saloselle.

“Olen todella innoissani päästessäni YIT:n tiimiin”, toteaa Järvenpää ja jatkaa: “YIT:n sijoittajasuhteilla on vahvat perinteet, ja uskon, että monipuolinen kokemukseni pääomamarkkinoista ja sijoittajaviestinnästä kansainvälisessä ympäristössä vahvistaa yrityksen sijoittajasuhteita entisestään.”

Hanna Jaakkola, johtaja, sijoittajasuhteet, on siirtynyt uusiin tehtäviin YIT:n ulkopuolelle.

Lisätietoja:

Ilkka Salonen, talousjohtaja, YIT Oyj, puh. 045 359 4434, ilkka.salonen@yit.fi

YIT Oyj

Ilkka Salonen
Talousjohtaja

Jakelu: Nasdaq Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.yitgroup.com/fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen rakennusyhtiö. Kehitämme ja rakennamme asuntoja ja asumisen palveluja sekä toimitiloja ja kokonaisia alueita. Lisäksi olemme vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja ja päällystäjä. Yhdessä asiakkaidemme kanssa lähes 10 000 ammattilaistamme luovat entistä toimivampia, vetovoimaisempia ja kestävämpiä kaupunkeja ja elinympäristöjä. Toimimme 11 maassa: Suomessa, Venäjällä, Skandinaviassa, Baltiassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Uusi YIT syntyi, kun yli 100-vuotiaat YIT Oyj ja Lemminkäinen Oyj yhdistyivät 1.2.2018. Vuoden 2018 oikaistu pro forma -liikevaihtomme oli noin 3,2 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.
www.yitgroup.com/fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen kaupunkikehittäjä ja rakennusyhtiö. Tavoitteenamme on luoda entistä kestävämpiä, toimivampia ja vetovoimaisempia kaupunkeja ja elinympäristöjä. Kehitämme ja rakennamme asuntoja, toimitiloja ja kokonaisia alueita. Olemme myös vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja. Omistamme kiinteistöjä yhdessä kumppaneidemme kanssa, mikä tukee merkittävien kehityshankkeidemme toteuttamista. Tarjoamme asiakkaillemme myös kiinteistöjen arvoa parantavia palveluita. Työllistämme noin 7 400 ammattilaista kymmenessä maassa: Suomessa, Venäjällä, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Vuoden 2020 liikevaihtomme oli noin 3,1 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.