Muutos YIT Oyj:n johtoryhmässä – Esa Neuvonen nimitetty YIT:n talousjohtajaksi

YIT OYJ Pörssitiedote 5.9.2016 klo 12.15

YIT Oyj:n hallitus on tänään nimittänyt KTM Esa Neuvosen (49), YIT:n talousjohtajaksi (CFO) sekä konsernin johtoryhmän jäseneksi. Hän raportoi tehtävässään konsernin toimitusjohtaja Kari Kauniskankaalle. Neuvonen aloittaa tehtävässään vuoden loppuun mennessä. Esa Neuvonen toimii Sato Oyj:n talousjohtajana. Sitä ennen hän on työskennellyt mm. TeliaSonerassa useissa tehtävissä mukaan lukien Soneran talousjohtajana.

”Esa Neuvonen on kokenut talousjohtaja, jolla on myös kiinteistöalan tuntemusta. Hänessä yhdistyvät ne ominaisuudet, joita tarvitsemme yhtiön talousjohtamisessa myös pidemmällä aikajänteellä”, Kari Kauniskangas sanoo.

Nykyinen talousjohtaja Timo Lehtinen jättää yhtiön. ”Timo Lehtisellä on ollut merkittävä rooli YIT:llä mm. jakautumisen toteuttamisessa, taseen tervehdyttämisessä ja viime aikojen merkittävissä rahoitusjärjestelyissä. Olemme yhdessä sopineet, että uuden kolmevuotisen strategiakauden alkaessa on sopiva hetki talousjohtajan vaihdokselle. Haluan kiittää Timoa hänen panoksestaan yhtiön hyväksi”, Kari Kauniskangas toteaa.

Yhtiön väliaikaisena talousjohtajana toimii sisäisen tarkastuksen johtaja Ari Ladvelin Neuvosen tehtävässä aloittamiseen saakka.

Esa Neuvosen CV ja valokuva ovat saatavilla yhtiön internet-sivuilla osoitteessa: http://www.yit.fi/yit_fi/Tietoa_YITsta/sijoittajat/Corporate_Governance/Johtoryhma

Lisätietoja:

Kari Kauniskangas, Toimitusjohtaja, YIT Oyj, tel. +358 40 570 1313

Kari Kauniskangas

Jakelu: NASDAQ Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT luo kestäviä kaupunkeja ja parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Panostamme ensiluokkaiseen asiakaskokemukseen, korkeaan laatuun ja monipuolisen osaamisemme jatkuvaan kehittämiseen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2015 liikevaihtomme oli lähes 1,7 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan NASDAQ Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen kaupunkikehittäjä ja rakennusyhtiö. Tavoitteenamme on luoda entistä kestävämpiä, toimivampia ja vetovoimaisempia kaupunkeja ja elinympäristöjä. Kehitämme ja rakennamme asuntoja, toimitiloja ja kokonaisia alueita. Olemme myös vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja. Omistamme kiinteistöjä yhdessä kumppaneidemme kanssa, mikä tukee merkittävien kehityshankkeidemme toteuttamista. Tarjoamme asiakkaillemme myös kiinteistöjen arvoa parantavia palveluita. Työllistämme noin 7 400 ammattilaista kymmenessä maassa: Suomessa, Venäjällä, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Vuoden 2020 liikevaihtomme oli noin 3,1 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.