PORVOON LÄÄKÄRITALON PERUSKIVI MUURATTIIN NÄSISSÄ

LEHDISTÖTIEDOTE            24.11.2011 klo 10.00

PORVOON LÄÄKÄRITALON PERUSKIVI MUURATTIIN NÄSISSÄ

Terveydenhuoltopalveluihin keskittyvän toimitalon rakennustyöt Porvoon Näsissä ovat edenneet peruskiven muurausvaiheeseen. YIT:n urakoiman Porvoon Lääkäritalon peruskivi muurattiin torstaina 24.11.2011 klo 10 ja muuraamiseen osallistuivat Porvoon kaupunginjohtaja Jukka-Pekka Ujula ja rakennuttajina toimivien yritysten edustajat Kirsti Castrén Porvoon Lääkärikeskuksesta, Tapani Kontio Medius Oy:stä, Tommi Jauhiainen Porvoon Röntgen Oy:stä, Robert Järnström Porvoon Vanhasta Apteekista ja Anssi Kamula Hammaslaboratorio Pure Art Oy:stä sekä urakoitsijan edustajina YIT Rakennus Oy:n Toimitilat-liiketoimintaryhmän johtaja Timo Lehmus ja vastaava mestari Eino Tiitinen.

Porvoon Lääkäritalon valmistuminen mahdollistaa kokonaisvaltaisten terveydenhuoltopalveluiden tarjoamisen saman katon alta. Toimitilojen suunnittelussa on huomioitu terveydenhuollon toimijoiden ja toiminnan erityisvaatimukset niin tilojen teknisen toteutuksen kuin asiakaspalvelun näkökulmasta. Uuden toimitilan myötä pystytään parantamaan asiakkaiden esteetöntä pääsyä vastaanotoille sekä tarjoamaan myös riittävästi asiakaspysäköintipaikkoja.

Porvoon Lääkärikeskus saa käyttöönsä yli puolet 2 900 m2:n suuruisen Lääkäritalon tiloista. Lääkärikeskukselle valmistuu lähes 40 lääkärien, terapeuttien ja terveydenhoitajien vastaanottohuonetta, toimenpidehuone, laboratorio, leikkaussali ja hallintotilat.

- Porvoon uuden Lääkäritalon peruskiven muuraus on meille yhteistyökumppaneille historiallinen hetki. Ensi syksynä valmistuvan ja kattavat terveydenhuoltopalvelut tarjoavan Lääkäritalon tavoitteena on kehittää ja lisätä palveluita kysyntää vastaavaksi. Yhdistämällä monipuoliset terveydenhuoltopalvelut saman katon alle parannamme myös niiden laatua ja saatavuutta. Uskomme tämän yhteistyön tuovan lisäarvoa ennen kaikkea asiakkaillemme, toteaa Lääkärikeskuksen toimitusjohtaja Kirsti Castrén.

Lääkäritaloon sijoittuva Porvoon Röntgen tulee tarjoamaan normaalien röntgen-, ultraääni- ja mammografiakuvausten lisäksi uuden magneettikuvauslaitteiston mahdollistamia palveluja. Uusiin toimitiloihin valmistuu myös kuusi hammaslääkärin vastaanottohuonetta Hammaslääkäriasema Mediuksen käyttöön sekä tilat hammasproteeseja valmistavalle Pure Art Oy:lle. Pure Art Oy:n tiloissa on huone myös erikoishammasteknikolle. Porvoon Vanha Apteekki ja R-kioski tulevat sijoittumaan Lääkäritalon ensimmäiseen kerrokseen parantaen näin Näsin alueen kokonaispalvelutarjontaa. Uuden Lääkäritalon avajaiset on suunniteltu pidettäväksi marraskuun alussa 2012.

- Haluamme toimia aktiivisesti Porvoon alueen hanke- ja kiinteistökehittämisessä yhdessä kaupungin edustajien kanssa sekä vaikuttaa osaltamme Porvoon seudun ja elinkeinoelämän kehittymiseen. Rakennamme Porvooseen parhaillaan neljää energiatehokasta elinkaaripäiväkotia, ja myös uusia asuntokohteita on suunnitteilla Porvoon Länsirannalle, toteaa yksikönjohtaja Heikki K. Hannukkala YIT:stä.

Lisätietoja:
Heikki K. Hannukkala, yksikönjohtaja, YIT Rakennus Oy, puh. 040 551 5940, heikki.hannukkala@yit.fi
Kirsti Castren, toimitusjohtaja, Porvoon Lääkärikeskus Oy, puh. 040 501 8308, kirsti.castren@porvoonlaakarikeskus.fi

Virva Salmivaara
Viestintäjohtaja

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa Venäjällä ja Baltian maissa. Vuonna 2010 YIT:n liikevaihto oli noin 3,8 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on noin 26 000. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi