Ranta-Tampellan asuntojen kysyntä poikkeuksellisen suurta

YIT OYJ Uutinen 13.9.2016 klo 14.30

Näsijärven rantaan rakennettavan Tampereen uuden asuinalueen Ranta-Tampellan ensimmäisen asuintalon, Tampereen Näsinkeulan asunnot tulivat ennakkomarkkinointiin eilen maanantaina. Kysyntä oli poikkeuksellisen suurta, ja Tampereen Näsinkeulan kaikkiin asuntoihin tuli useita varauksia jonoon heti ensimmäisen päivän aikana. Varattavissa on kuitenkin vielä neljä maisemakotia ylimmistä kerroksista, jotka myydään erikseen 19.9.2016 käynnistyvällä tarjouskaupalla.

”Näsinkeulan asunnot varattiin poikkeuksellisen lyhyessä ajassa, mikä kertoo paljon Ranta-Tampellan asuntojen kiinnostavuudesta. Asuntojen suosio kuitenkin yllätti meidätkin. Valoisat ja persoonalliset asunnot, Näsijärven rantamaisemat ja alueen keskeinen sijainti luovat puitteet ainutlaatuisille kodeille”, kertoo Ilkka Kääriäinen, YIT:n Tampereen alueen johtaja.

Tampereen Kanavanvahdin ennakkomarkkinointi alkaa lokakuussa

Näsijärven rantaan rakennettavaan Keulakortteliin tulee yhteensä viisi talonyhtiötä, joista Tampereen Näsinkeula oli ensimmäinen varattavaksi tullut kohde. Seuraavan asuintalon, Tampereen Kanavanvahdin ennakkomarkkinointi aloitetaan lokakuussa. Tampereen Kanavanvahtiin on tulossa yhteensä 92 asuntoa, joiden pinta-alat vaihtelevat välillä 23–153,5 m2. Osoitteessa www.rantatampella.fi on mahdollista ilmoittautua asiakasrekisteriin, jonka on kautta mahdollista saada tietoa Kanavanvahdin ennakkomarkkinoinnin alkamisesta ja päästä varaamaan kohteita ensimmäisten joukossa.

Ranta-Tampella on yksi Tampereen suurimmista rakennushankkeista tulevina vuosina. Alueen kokonaispinta-ala on noin 16,5 hehtaaria ja sinne tulee yli 2 000 uutta asuntoa noin 3 500 tamperelaiselle. Ensimmäiset asukkaat pääsevät muuttamaan alueelle vuonna 2018.

Lisätietoja alueesta: www.yitkoti.fi/rantatampella

Ilkka Kääriäinen, aluejohtaja, YIT Rakennus, Tampere ja Pohjanmaa, puh. 040 519 5953, ilkka.kaariainen@yit.fi
Hanna Malmivaara, viestintäjohtaja, YIT Oyj, puh. 040 561 6568, hanna.malmivaara@yit.fi

YIT luo kestäviä kaupunkeja ja parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Panostamme ensiluokkaiseen asiakaskokemukseen, korkeaan laatuun ja monipuolisen osaamisemme jatkuvaan kehittämiseen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2015 liikevaihtomme oli lähes 1,7 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan NASDAQ Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi