SARI BALDAUF EHDOLLA YIT-YHTYMÄ OYJ:N HALLITUKSEEN

YIT-Yhtymä Oyj:n osakkeenomistajat, joiden hallinnassa on yli 25 prosenttia äänimäärästä ehdottavat YIT:n 13.3.2006 kokoontuvalle yhtiökokoukselle hallitukseen valittaviksi seuraavia henkilöitä: kauppatieteiden maisteri Sari Baldauf, toimitusjohtaja Eino Halonen, vuorineuvos Reino Hanhinen, hallituksen puheenjohtaja Antti Herlin ja toimitusjohtajan sijainen Teuvo Salminen. Sari Baldaufia lukuun ottamatta muut ehdokkaat ovat myös nykyisiä YIT:n hallituksen jäseniä. Kaikki ehdokkaat ovat ilmoittaneet suostumuksensa tehtävään.

Sari Baldauf on toiminut Nokia Oyj:n verkkoliiketoiminnasta vastaavana varatoimitusjohtajana 1998–2005 ja Nokia Oyj:n johtokunnan jäsenenä 1994–2005. Aiemmin hän on toiminut mm.
Nokian Aasian toimintojen johtajana sekä Nokia Telecommunications, Cellular Systemsin toimitusjohtajana.

Hallituksen nykyinen jäsen Ilkka Brotherus on ilmoittanut, ettei ole enää käytettävissä tultuaan tammikuussa valituksi Finndomo Oy:n hallituksen puheenjohtajaksi.

Lisätietoja:

Reino Hanhinen, hallituksen puheenjohtaja, YIT-Yhtymä Oyj, puh.

YIT-YHTYMÄ OYJ

Veikko Myllyperkiö viestintäjohtaja

Jakelu: Helsingin Pörssi, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen rakennusyhtiö ja kaupunkikehittäjä. Kehitämme ja rakennamme asuntoja ja asumisen palveluja sekä toimitiloja ja kokonaisia alueita. Lisäksi olemme vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja. Yhdessä asiakkaidemme kanssa lähes 8 000 ammattilaistamme luovat entistä toimivampia, vetovoimaisempia ja kestävämpiä kaupunkeja ja elinympäristöjä. Toimimme 10 maassa: Suomessa, Venäjällä, Ruotsissa, Norjassa, Baltiassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Vuoden 2019 liikevaihtomme oli noin 3,4 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi