SUOMEN KORKEIN ASUINRAKENNUS HELSINGIN V

SUOMEN KORKEIN ASUINRAKENNUS HELSINGIN VUOSAAREEN

YIT Rakennus Oy ja Paulig Oy ovat sopineet tonttikaupasta, jonka mukaan YIT ostaa Pauligilta Helsingin Vuosaaressa sijaitsevan tontin ja rakentaa tontille 26-kerroksisen, noin 90 metriä korkean asuinrakennuksen. Rakennushankkeen kokonaisarvo on noin 30 miljoonaa euroa.

Tontti sijaitsee Kauppakeskus Columbuksen ja Aurinkolahden välissä. Tontin rakennusoikeus on 11 000 kerrosneliömetriä.
Lainvoimaisen asemakaavan mukaisen kohteen arkkitehtisuunnittelusta vastaa tanskalainen arkkitehtitoimisto 3XNielsen A/S, joka voitti kohteesta vuonna 1998 järjestetyn arkkitehtikilpailun.

Tontille suunnitellaan laadukas asuntokohde, joka sopii Vuosaaren merelliseen ympäristöön. Suomen korkeimpaan asuinrakennukseen tulee noin 140 asuntoa, joista suurimmalla osalla on upeat merinäköalat. Tavoitteena on käynnistää rakennustyöt vuoden 2004 aikana.

YIT-YHTYMÄ OYJ

Veikko Myllyperkiö viestintäjohtaja

Lisätietoja: YIT Rakennus Oy, liiketoimintaryhmän johtaja Jouko Kemppinen, puh. 020 433 2687, jouko.kemppinen@yit.fi

Pro Paulig Oy, toimitusjohtaja Antti Kangas puh. 09 3198416, antti.kangas@paulig.fi